Ny version av Dynamix CMS, publiceringsverktyget för redaktörer och utvecklare

Ny version av Dynamix CMS, publiceringsverktyget för redaktörer och utvecklare

Nu lanserar Initiva version 5 av publiceringsverktyget Dynamix CMS. Verktyget är mycket effektivt för både redaktörer och webbplatsutvecklare. Webbredaktörerna spar tid genom att gränssnittet är så lättarbetat och flexibelt och till stor del liknar MS Office. Utvecklarna drar nytta av nya funktioner bland annat verktyg för kodlös objektmodellering och gränssnittsgenerering.

Det nya gränssnittet i Dynamix CMS 5 sätter användarvänlighet och smidighet i fokus. Redaktören arbetar hela tiden i WYSIWYG och redigerar direkt i sidan utan att behöva växla till förhandsgranskningslägen, vilket sparar mycket tid. Du vet exakt hur det kommer att se ut när du publicerar utan att behöva växla och ta fokus från det du skriver. Systemet har genomgående stöd för ”dra & släpp”. Att flytta eller kopiera sidinnehåll, filer eller andra objekt går på några sekunder.

”Vi är oerhört stolta över det nya gränssnittet. Det är en enorm skillnad mot traditionella webbprogramgränssnitt både visuellt och när det gäller användbarheten”, säger Tommy Ljung, vd Initiva och fortsätter: ”Dynamix CMS är ett mycket kompetent alternativ till de stora jättarna, dessutom prismässigt riktigt konkurrenskraftigt.”

Objektmodellering utan kod spar tid och ger högre kvalitet
Verktygssviten Dynamix Developer Tools för Visual Studio gör det möjligt att arbeta med objektmodellering helt utan att skriva kod, varken på .NET- eller databasnivå. Gränssnitt för redigering av objekt och strukturer kan genereras automatiskt av Dynamix, men givetvis också påverkas och detaljstyras av utvecklare och formgivare på alla nivåer. Tillsammans med Dynamix mycket starka objektmotor och gränssnittsbibliotek sparar det mycket tid och ger högre kvalitet i alla delar av ett projekt: prototyper, utveckling och efterjusteringar eller vidareutveckling.

Sökmotoroptimera och anpassa sajten för funktionshindrade
Med Dynamix CMS kan man skapa fullständigt sökmotoroptimerade webbplatser. Stödet omfattar sökmotoroptimerade URL:er, verktyg för att ta hand om länkar till gamla URL:er vid migrering och tydlig visning och redigering av sidors metadata. Dynamix följer alltid webbstandarder och rekommendationer som t ex XHTML, WAI och WCAG vilket tillsammans med inbyggt redaktörsstöd enkelt skapar och upprätthåller webbplatser tillgängliga för funktionshindrade. Ett bra exempel på en sådan är Göteborg Energis publika webbplats.

För mer information kontakta:

Tommy Ljung, VD

E-post: tommy@initiva.se

Om Initiva: Initiva AB är ett programutvecklingsföretag som utvecklat publiceringsverktyget Dynamix CMS. Företaget, som är baserat i Göteborg, grundades 1999 och har sedan dess levererat över 100 licenser av systemet. Dynamix CMS används idag av företag inom både den privata och den offentliga sektorn till alla typer av lösningar; publika webbplatser, intranät, E-handelslösningar och communities. Bland Initivas kunder märks t ex Göteborg Energi, Solid AB och kommunala bostadsbolaget Förbo.

Dynamix CMS säljs av Initiva och deras partners. För mer information, besök www.dynamixcms.se.

Pressmeddelande publicerat av MK MarknadsKommunikation, 0763-69 43 50, monika@marknadskommunikation.nu