Värdighet och empati är ledord för Göteborgs Begravningstjänst.

Göteborgs Begravningstjänst utför begravningstransporter för begravningsbyråer, Polismyndigheten, kommuner och landsting, det har man gjort sedan 1934.

”Vi ville kvalitetscertifiera verksamheten för att försäkra oss om att våra kunder får sina krav uppfyllda”, berättar Lisa Rausvall från Göteborgs Begravningstjänst om anledningen till varför de satte igång med ISO-arbetet. Nu är de ISO 9001-certifierade.

Tufft men otroligt roligt och givande

”Arbetet med certifieringen var tufft men otroligt roligt och givande! Man fick verkligen upp ögonen för vilka förbättringar som behövdes och vad som redan var bra”, fortsätter Lisa när hon beskriver hur arbetet med certifieringen har varit.

Göteborgs Begravningstjänst anlitade Certway för att driva ISO-projektet och det samarbetet var riktigt bra. Lisa anser att det var tydligt och pedagogiskt med utrymme för egna tankar och idéer.

Det är viktigt för upphandlingar att vara ISO-certifierad

Förutom att ha nytta av de rutiner vi tagit fram i samband med certifieringen i vårt dagliga arbete, för att alltid säkra kvaliteten på våra tjänster, så kommer certiferingen att vara ett viktigt konkurrensmedel i t ex upphandlingar.

”En av de viktigaste lärdomarna i ett sådant här projekt är att arbetet med utveckling och förbättring måste hållas levande och det är verkligen ett ständigt pågående arbete. Vi kommer att vara mer medvetna om våra rutiner än tidigare och att avvikelser följs upp bättre och brister åtgärdas i tid”, avslutar Lisa.

Fakta om Göteborgs Begravningstjänst

Utför begravningstransporter för begravningsbyråer, Polismyndigheten, kommuner och landsting. Företaget startades 1934 och drivs, nu precis som då, med värdighet och empati som ledord. 9 anställda, 11 MKR omsättning.

Kontaktuppgifter

Göteborgs Begravningstjänst AB: Lisa Rauswall, 031-27 96 18 mejl: lisa@btjanst.se

Certway (försäljning): Marie Jansson, 08-449 87 49, mejl: marie@certway.se

Certway (konsult): Ralph Lindahl, 0733-41 41 41, mejl: ralph@certway.se