MKB satsar på laddare för elbil och har nu 25 laddplatser runt om i Malmö.

MKB satsar på laddning för elbilar

Nu satsar MKB extra på de kunder som har eller vill skaffa elbil. Vi har 25 laddplatser runt om i Malmö. När våra kunder laddar sin elbil hos oss får de 100% vindkraftsel rakt in i motorn. Med vårt avtal är den rörliga kostnaden för laddning låg, så både planeten och plånboken blir glada.

Vad kommer det att kosta?
Kostnaden för en plats är 290 kronor utöver den vanliga garagekostnaden. Det tillkommer även en elkostnad som är 1.20 kr per kWh som faktureras separat av leverantören Clever.

Hur fungerar laddningen?
Eftersom laddstationerna är uppkopplade mot Clevers system får kunden en översikt löpande över sin laddning. Laddstationerna har en effekt från 3,7 kW till maximalt 22 kW per laddplats. De är utrustade med en lastbalanseringsfunktion som optimerar den tillgängliga laddeffekten. Effekten beror därför på hur mycket bilen kan ta emot samt om någon annan bil laddas samtidigt.

Egen kabel behövs
Laddstationerna har inga fasta kablar utan uttag av europeisk standard typ 2 som passar till alla elbilar/ laddhybrider. Därför behöver kunden en egen kabel.

Här finns våra laddstolpar
Erikstorpsgatan 14, Slottsstaden
Barometergatan 56 Ankarspelet Västra Hamnen
Jungmansgatan 22 Sjömannen Västra Hamnen
Vimpelgatan 47, Flaggskepparen Västra Hamnen
Västra Bernadottesgatan 10, Limhamn
Augustenborgsgatan 5, Greenhouse Augustenborg
Sundholmsgatan 25, Ön Limhamn
Hyllie Boulevard 5, Hyllie
Marietorpsvägen, Potatisåkern

Frågor
Kontakta Anna Bernstad Saraiva på laddplats@mkbfastighet.se.
Tekniska frågor: Clevers kundservice telefon 077 44 33 900 eller kundservice@clever.nu