Närmre 100 personer deltog när MKB ordnade invigningsfest i kvarteret Sjöscouten i Limhamns sjöläge.

Stor uppslutning när MKB invigde sitt mest havsnära boende

Med endast ett par meter till havet är kvarteret Sjöscouten i Limhamns sjöläge MKBs mest havsnära fastighet. De 74 lägenheterna och 10 radhusen är rökfria och ligger ända ner vid kajpromenaden. När alla nya kunder hade flyttat in bjöd MKB på invigningsfest på den speciella innergården.

Med gulaschsoppa och tårta, livemusik och chokladhjul invigde MKB sitt senaste tillskott på Malmös bostadsmarknad. Många kom, upp mot 100 kunder och MKB-personal deltog.

- Det var så roligt att vi kunde ha en ordentlig invigningsfest för våra kunder. Under pandemin kunde vi inte samlas, men nu när vi kan ha fest igen är det efterlängtat av alla. En invigningsfest är ett trevligt sätt att säja hej och lära känna sina grannar och MKBs personal under lättsamma former, det betyder mycket för trivsel och trygghet, säger Per-Henrik Thurban, uthyrningschef på MKB.

Medelhavsinspirerad innergård

I stället för en traditionell innergård har MKB skapat en gård med medelhavskänsla och associationer till semester, hav och strand. Det finns en pergola med bland annat utekök och en murad grillplats. De traditionella sittgrupperna har ersatts med loungemöbler, solstolar och en hängmatta. Buxbom har bytts ut mot vassliknande gräs och annan havsnära växtlighet. I stället för stenbeläggningar har delar av gården fått sand och trädäck.

- Vi ville göra något extra med Sjöscoutens innergård som tack vare sitt läge är något utöver det vanliga. Vi vill skapa mervärden för våra kunder och jag hoppas att de får många härliga stunder och möten med varandra på gården, säger Hanna Herrlin, uthyrare på MKB.

Fakta Sjöscouten

Sjöscouten är ett rökfritt boende och ligger ända nere vid kajpromenaden i Limhamns sjöläge. Fastigheten består av 74 lägenheter i olika storlekar och 10 radhus i två plan. Bilpool och cykelpool med ellådcykel finns. Sjöscouten är MKBs sista nyproduktion i området. Sjöscouten — Mkb (mkbfastighet.se)