Musik, träning och cykelfix hela maj för studenterna hos MKB

Musik, träning och cykelfix hela maj för studenterna hos MKB

Under coronapandemin är det många studenter som behöver uppmuntran, omtanke och socialt umgänge på distans. Därför bjuder MKB alla sina studenter på musik, träning och cykelfix under maj månad.

Ett 15-tal aktiviteter är inbokade runt om i Malmö och initiativet kallas ”MKB students PEPP TURNÉ”. Syftet är just att peppa studenterna i en tid av ensamhet. En av höjdpunkterna i turnén är träning med thaiboxaren Larry Lindvall, en legend inom kampsporten som vunnit både VM- och SM-guld i thaiboxning och kickboxning. Studenterna kan nog räkna med tuffa fyspass.

-Vi vill göra vad vi kan för att göra livet lite trevligare för våra studenter. Många har en tuff period med tentaplugg samtidigt som de sitter ensamma i små lägenheter. Då är det extra viktigt att de kommer ut och rör på sig, lyssnar på musik och umgås på distans, säger Rebeca Veljkovic, studentkoordinator MKB Student.

Träning, yoga och cykling
Förutom träningen med Larry Lindvall kan studenterna yoga utomhus med Infinite yoga. MKB Student ser till så att max 20 personer kan anmäla sig och att alla håller avstånd. För de som hellre vill cykla runt i staden finns det flera tillfällen att få hjälp att fixa sin cykel helt gratis.
- Att cykla är ju ett perfekt sätt att komma ut och röra på sig. Våra cykelexperter hjälper till att laga punktering, sätta på kedjor som hoppat av eller fixa andra fel.

Musik: after school
Uppmuntran i form av musik och socialt umgänge på distans blir det vid fyra tillfällen då MKB Student spelar skön musik för alla som vill njuta från sina fönster eller med avstånd på gården.
- Vi kan vara tillsammans på avstånd, det betyder mycket att känna gemenskap under
den här perioden, säger Rebeca.

Kontakt:
Rebeca Veljkovic, studentkoordinator på MKB

Fakta studentevenemang

• Studentevenemangen ingår i MKB Fastighets ABs satsning där 10 miljoner avsätts för vardagsnära trygghetsskapande åtgärder under coronakrisen.
  • Det blir ett 15-tal evenemang under maj 2020
  • Studenter som bor hos MKB får mejl där de kan anmäla sig
  • Max 20 personer kan anmäla sig
  • Personal från MKB Student finns på plats och ser till så att alla håller avstånd

#mkbstudent #tillsammanspåavstånd

Med drygt 24 500 lägenheter och 1 000 lokaler, till ett värde av 39,3 miljarder kronor, och 32 procent av hyresmarknaden är MKB Fastighets AB ett av Sveriges största allmännyttiga bostadsbolag. MKB ägs av Malmö stad och har i kraft av sin storlek och sitt ägarförhållande ett särskilt ansvar för bostadsmarknaden i Malmö. Bolaget arbetar för att stärka stadens attraktionskraft och utveckling genom nyproduktion och ansvarsfull hyressättning. MKB:s målsättningar är att vara kundens första val, att medarbetarna är inkluderande och passionerade, att erbjuda hållbart och prisvärt boende samt att ha ekonomisk kraft att utveckla för framtiden. MKB:s vision, Hem för var och en, är visionen om ett Malmö där varje individ har ett bra boende.