Snart öppnar Mobello butik med mobilreparationer hos Åhléns City.

Mobello är butikskedjan som ser mobila tillbehör som mode och har etablerat sig i Stockholms ledande gallerior. En uppskattad del av konceptet är att hjälpa kunderna med snabba reparationer på platser där det är bekvämt att få mobilen lagad.

Från mitten av december kan man hitta Mobellos mobilskal, tillbehör och mobilreparationer hos Åhléns City i Stockholm. Butiken kommer att ligga på tunnelbaneplanet vid samma marknadsplats där man sedan tidigare kan hitta t.ex. Åhléns Skönhet, Apoteket Hjärtat och Nespresso.

Mobello har få motsvarigheter bland telekombutiker och reparationsverkstäder. Här är inte sladdar, kablar, abonnemang och teknik det viktiga, det handlar i stället om färg, form och vänlig service.

Teknikbutiker är av tradition en butikstyp som vänder sig till män, men hos Mobello är 60% av kunderna kvinnor.

-När jag startade Mobello 2012 var jag 22 år och hade en bild av att skapa en modekedja för alla tillbehör som man behöver till mobilen. Jag arbetade i en teknikbutik och såg att det främst var tjejer som köpte många mobilskal. Mobello har blivit en framgångssaga och vi är taggade att få öppna vi en ny butik i Stockholms citys bästa handelsplats, säger Martin Ernestam, Grundare av Mobello.

-Mobilen har idag blivit en viktig ägodel och vi tror därför att Mobellos inriktning med mode för mobilen kommer att uppskattas av våra kunder. Nu kan man snabbt få service på mobilen samtidigt som man handlar på Åhléns, säger Mattias Jacobsson, Varuhuschef på Åhléns City.

Hos Mobello hittar man Sveriges kanske största sortiment av mobilskal. Man kan hitta många varianter från Ideal of Sweden, Richmond & Finch, Guess, Adidas m.fl. vid sidan av Mobellos egna snygga skal.

Mobello lagar alla mobiler, t.ex. Iphone, Samsung, Huawei och Sony. Man får träffa en kvalificerad reparatör som har mobilreparation som yrke och som kan laga de senaste modellerna.

Mobello säljer bara tillbehör till mobilen och reparerar. Kunderna slipper säljsamtal om abonnemang och nya mobiler.

Information Mobello: Martin Ernestam, Managing Partner Mobello. Tel 076 0900000. martin.ernestam@mobello.se

Information Åhléns: Mattias Jacobsson, Varuhuschef Åhléns City, mattias.jacobsson@ahlens.se

• Mode

• mobila accessoarer