Smarta semesterklipp med MobiCard

Havsutsikt för halva priset? Eller en resa till Reykjavik med två hotellnätter för 2 745 kronor? Nu lanserar MobiCard en helt ny kategori av rabatterbjudanden som vänder sig till alla som vill ha en billigare semester. Bland de första i kategorin Resor & Upplevelser är Icelandair och HotelPronto med rabatter på över 100 000 hotell över hela världen.

MobiCard är i dag Sveriges största shoppingcenter på nätet. Här hittar man varje vecka rabatter på tusentals produkter och tjänster. Att vara medlem kostar inget. Det enda man behöver göra är att surfa in på www.mobicard.se eller ladda ner företagets app.

– Vi har kontakt med våra medlemmar via bland annat Facebook och lyssnar hela tiden på vad de vill ha. Nummer ett på önskelistan är att spara pengar på sin semester, så därför satsar vi nu extra hårt på att få in riktigt attraktiva erbjudanden inom resor och upplevelser, säger Ludvik Georgsson, marknadschef på MobiCard.

Målet är att medlemmarna varje vecka ska få erbjudanden från MobiCard som gör att de kan resa oftare, längre eller bara spara pengar. Oavsett om det handlar om en helgresa, en paketresa med allt inkluderat eller att hyra en bil under semestern.

HotelPronto – hotellrabatter över hela världen

– För oss var det en självklarhet att börja ett samarbete med MobiCard eftersom det är lika fördelaktigt för oss som annonsör som för kunderna. Vi ger redan upp till 50 procent i rabatt på en mängd hotell i dag och erbjuder över 100 000 olika hotell världen över. Som ett första erbjudande till MobiCards medlemmar ger vi nu ytterligare 10 procent rabatt, säger Peter Clement, VD på HotelPronto.

I samband med lanseringen av Upplevelser & Resor erbjuder Icelandair också marknadens bästa paketresa till Island.

Icelandair lockar med hotell och flyg för 2 745

– Vårt första erbjudande på MobiCard är unikt. Från Stockholm eller Köpenhamn kan man för 2 745 kronor per person få uppleva Reykjavik. Och i detta pris ingår två hotellnätter, säger Andres Jonsson, försäljningschef på Icelandair.

– Island är mycket prisvärt just nu. Valutan har nästan halverats jämfört med 2008 och det ger bra priser på massor av aktiviteter i och runt Reykjavik. Vårt mål är att erbjuda en semesterupplevelse där stadens nattliv blandas med bad i varma källor och närheten till storslagen natur, fortsätter Andres Jonsson.