Nu lanserar vi Mobilis Design – ett nytt varumärke från Tress Sport & Lek!

Nu lanserar vi Mobilis Design – ett nytt varumärke från Tress Sport & Lek!

Vi är otroligt stolta över att äntligen få visa er alla nya fina parkmöbler för offentlig miljö som lanseras idag i både Sverige och Danmark. Mobilis betyder rörlig på latin och vi har tagit fram dessa möbler så att ni kan skapa naturliga mötesplatser för människor i rörelse. Besök www.mobilisdesign.se redan idag!

Mobilis Design är ett varumärke skapat av Tress Sport & Lek. Dessa möbler är utvecklade tillsammans med er, våra kunder under lång tid. Vi har tagit tillvara på önskemål och idéer för att säkra design och funktion så att möblerna ska hålla högsta kvalitet och samtidigt vara attraktiva för alla besökare som vill slå sig ner och ta en paus.

Utemöblerna har fått en helt egen hemsida, www.mobilisdesign.se där ni kan botanisera bland fina parkbänkar, bord och planteringskärl samlade i 15 olika produktfamiljer. Totalt lanseras över 230 olika produkter som kan beställas direkt i vår webbshop!

Våra parkmöbler är indelade i familjer som är döpta efter stjärnbilder. Vi tyckte det var en intressant parallell mellan stjärnornas placeringar och förhållande till varandra med hur man tänker när man inreder offentliga utemiljöer. Områden, former, vinklar och linjer är avgörande när en ny mötesplats skapas.

Vi hoppas att ni ska gilla våra möbler lika mycket som vi gör. Härmed inbjuder vi er att komma till Have & Landskab’19 i Slagelse i Danmark 28-30 augusti och till Elmia Park 2019 den 24-26 september. Där får ni träffa oss och samtidigt se våra nya parkmöbler live för första gången.

Hoppas vi ses där!

Hälsningar,