Close up på produktfamiljen VIRGO

Produktnyhet: Lär känna möbelfamiljen VIRGO

Låt oss ta en närmare titt på en av våra nya möbelfamiljer: VIRGO

VIRGO är en av produktfamiljerna under vårt nya varumärke Mobilis Design. Totalt finns 19 olika VIRGO-produkter att välja på och kombinera ihop till din egen unika utemiljö. På vår hemsida www.mobilisdesign.se kan du botanisera bland stolar, parksoffor, bord, planteringskärl och flera olika möbelset som förgyller varje mötesplats.

Lätt och luftig design utmärker VIRGO-familjen, där vackra ribbor i lärkträ möter smäckra runda stålrör som pulverlackeras i valfri RAL-färg. VIRGOs skira design smälter fint in och döljer inte omkringliggande miljö. En fröjd för ögat oavsett om du placerar parkmöblerna på strandpromenaden eller i ett rekreationsområde. Här vill man ju bara slå sig ner och njuta en stund!

Vi har namngivit denna möbelfamilj efter stjärnbilden Jungfrun som heter VIRGO på latin och sägs föreställa jordbrukets gudinna Demeter. Myten om Demeter och hennes dotter Persefone handlar om hur årstiderna kom till. Det tycker vi passar utmärkt in på VIRGO-familjen med sin skira design som inte döljer de vackra färgerna i parken om hösten. Eller utsikten över havet en sommardag när du sitter på en bänk i solen och njuter av en glass.

Om du vill klämma, känna och provsitta VIRGO-möblerna ska du komma till vår monter B03:24 på Elmia Park 2019 den 24-26 september. Där kan du även få tag i en alldeles färsk och nytryckt Mobilis Design-katalog. Hoppas vi ses där!

På vår hemsida www.mobilisdesign.se hittar du mer information om VIRGO och de andra möbelfamiljerna för människor i rörelse. Välkommen in!