Close up på produktfamiljen PICTOR

Produktnyhet: möbelfamiljen PICTOR close up

Vi tar en närmare titt på en av våra nya möbelfamiljer: PICTOR

Det första intrycket är viktigt! Om du vill locka nya boende till ditt bostadsområde är PICTOR ett väldigt bra val när du vill skapa en attraktiv utemiljö. Det finns 20 olika produkter i denna familj att välja mellan till ditt utemiljöprojekt. PICTOR är en av produktfamiljerna under vårt nya varumärke Mobilis Design.

PICTORs design är både kantig och rak, luftig och enkel på samma gång beroende på hur man vrider och vänder möblerna och hur de är placerade sinsemellan. Det unika med denna möbelfamilj är de skeva linjerna på bänkar, stolar och soffor som gör det möjligt att skulptera utemiljön på olika sätt. Vill du ha ett inkluderande flöde med parkmöbler över en större yta vänder du möblerna utåt. Vill du hellre skapa en mysig möbelgrupp för trevlig samvaro? Då vänder du möblerna in mot varandra.

De smala ribborna i lärkträ tillsammans med pulverlackerat stål i valfri färg gör det enkelt att placera möbler ur denna familj nästan var som helst. Kombinera ihop bänkar, bord och papperskorgar med planteringskärl och cykelställ för att få till den där ombonade känslan på en innergård eller mötesplats. Denna möbelfamilj har fått sitt namn efter stjärnbilden Målaren som heter PICTOR på latin. Vi tyckte det var ett passande namn då du liksom Målaren kan välja från en palett av RAL-färger som passar din utemiljö.

Titta gärna närmare på unika PICTOR Bargrupp, en inbjudande mötesplats för förbipasserande eller boende i området. Tänk en kopp kaffe i solen med grannarna. Eller några ungdomar på skolgården som har rast och hänger här en stund innan nästa lektion. Med några planteringskärl i samma design skapar du enkelt en härlig oas där människor kan koppla av en stund.

På vår hemsida www.mobilisdesign.se hittar du inspiration och mer information om PICTOR och de andra möbelfamiljerna. Här kan du även beställa och bläddra i vår nytryckta katalog. Välkommen in!