Moderaterna besökte hjärtmottagningen på Lasarettet i Landskrona på Alla hjärtans dag

Idag på alla hjärtans dag besökte politiker från Sjukhusstyrelse Landskrona hjärtmottagningen på lasarettet.

- Det var inte bara lärorikt och intressant att få besöka en av lasarettets väl fungerande verksamheter utan kändes också kul att på självaste alla hjärtans dag få hälsa på just hjärtmottagningen, säger Dan Ishaq (M), ordförande i Sjukhusstyrelse Landskrona.

Under besöket fick gruppen prata med personal och se utrustning som exempelvis ultraljud och gymmet. Hjärtmottagningen hjälper framför allt patienter med högt blodtryck, hjärtinfarkt, rubbningar i hjärtrytmen och hjärtsvikt.

Mottagningen har öppet kl. 08:00-16:00 på vardagar. Där jobbar fem kardiologer, två hjärtsjuksköterskor, en undersköterska och tre biomedicinska analytiker. Mottagningen tar emot många patienter varje år ligger bra till i nationella jämförelser såsom SWEDEHEARTs kvalitetsindex där de bl.a. är bäst i landet på att ge vård snabbt.

- Det är viktigt för oss att styrelsen har kännedom om den vård som erbjuds på lasarettet och att få se den själv skapar alltid en bättre förståelse och kunskap som vi bär med oss i vårt arbete. Man fylls med stolthet över personalens arbete som hjälper många skåningar att leva sitt liv till fullo, säger Dan Ishaq (M) och avslutar: Glad alla hjärtans dag önskar vi all personal och patienter på Lasarettet i Landskrona!

I Landskronas famn, där hjärtan får ro

Lasarettets omsorg, en stabil och vänlig tro

Vårdpersonalens hand, leder genom nattens frid

Hjärtslag sjunger, hoppets rytm i tystnad smid

För mer information:

Dan Ishaq (M)

dan.ishaq@moderaterna.se

Moderaterna i Region Skåne styr Region Skåne tillsammans  med övriga allianspartier sedan valet 2018.

Läs mer på alliansens webbsida: alliansforskane.se