​Peter J Olsson till Moderaterna i Region Skåne

​Peter J Olsson till Moderaterna i Region Skåne

Moderaterna i Region Skåne har rekryterat Kvällspostens tidigare politiske redaktör Peter J Olsson som chefsstrateg. Det är ett arbete som politisk tjänsteman.

- Det är en rekrytering som vi är mycket glada för, säger regionrådet Carl Johan Sonesson (M). Peter J Olssons erfarenhet och kunskap om politik, Skåne och medier kommer väl till pass både i vårt arbete för att bedriva en aktiv, effektiv och konstruktiv oppositionspolitik och för att förbereda oss för att återta makten i Region Skåne 2018.

- Hur vi kommunicerar vår politik är en avgörande fråga, säger regionrådet Pontus Lindberg (M). Med Peter J Olsson i vårt team stärker vi vår förmåga ytterligare.

- Detta är en möjlighet att få arbeta inom regionpolitiken med frågor jag brunnit för i många år, säger Peter J Olsson. Inte minst handlar det om Skånes utveckling och Öresundsfrågorna.

Peter J Olsson har arbetet som politisk redaktör i Kvällsposten (lib) under 15 år. Han är utbildad vid Lunds universitet, och har genom åren bland annat fått priser både för sin näringslivsjournalistik och som ”årets eldsjäl 2011” för Öresundsintegrationen.

Mer information och kommentarer:

regionråd och andre vice ordförande i regionstyrelsen

regionråd och gruppledare

chefsstrateg (M)