Forssell första majtalar på muf.se

- När socialdemokraterna började fira första maj gjorde det det mot orättvisorna i Sverige. När de 115 år senare fortfarande demonstrerar gör de det mot sig själva och det Sverige de har skapat. Det gamla arbetarepartiet har försvunnit och istället är det moderaterna som värnar om människors möjligheter till arbete och frihet. Det säger Johan Forssell, förbundsordförande i Moderata Ungdomsförbundet som idag första majtalar för första gången. Men tillskillnad från vänsterns mossiga uppvisningar sker första majtalet på internet, tillgängligt för alla. ?Varje år upprepas samma fars på första maj. Socialdemokraterna försöker blanda bort korten och ge andra partier ansvar för sina egna misslyckanden. Jag håller med om att orättvisorna i Sverige har ökat men varför ska vi ha mer av den politik som har skapat dessa orättvisor, undrar Forssell. ? I mitt första majtal berättar jag om den resa som socialdemokratin har gjort; från att ha haft ett frihetligt drag över sig till att istället vara vår tids överhet. Mitt mål är att skapa ett Sverige som verkligen är rättvist; människor bestämmer mer själva, politikens makt är mindre och solidaritet stavas inte skatt. För att så många som möjligt ska kunna se det finns det att beskåda på vår hemsida, avslutar Forssell. Hör första majtalet på www.bytstatsminister.nu/1maj