Mikael Larsson Marknads - och försäljningschef  på Modexa
Mikael Larsson Marknads - och försäljningschef på Modexa

Vilket år vi haft på Modexa.

Tack för 2018,

Vilket år vi har haft! Vi blickar tillbaka på köksförnyelser hos över 12 000 glada hyresgäster.

- Tillsammans har vi renoverat hållbara kök och hyresgästerna har fått en bättre boendemiljö vilket resulterat i goda affärer för både oss och våra kunder, bostadsbolagen, säger Mikael Larsson, Marknads- och försäljningschef på Modexa.

- Bostadsbolagen har fått ett bra, långsiktigt och kostnadseffektivt underhåll. Många får en god direktavkastning på investeringen – allt detta samtidigt som vi spar på vår miljö genom att bevara och förädla det som är bra i köken och endast byta det som är dåligt, säger Mikael Larsson.

Han berättar att det finns två områden inom definitionen av hållbarhet som Modexa är genuint glada att arbeta med.

- Den första är att vi tillsammans skapar så mycket glada hyresgäster. Vid nästan 70% av alla köksförnyelser har hyresgästen fått vara med och påverka hur deras kök skall renoveras. De väljer bland annat nya luckor, bänkskivor, stänkskydd, belysning, fler eluttag, installation av fläkt och förberedelse för en diskmaskin. Delaktigheten gör att de blir mer rädd om sitt hem och ger mycket hög kundnöjdhet, säger Mikael Larsson.

Det andra är fokus på miljö och Modexas sätt att förnya kök ger bevisbara miljövinster!

- Vi har genomfört drygt 12 000 köksförnyelser tillsammans med våra kunder och hyresgäster. Tillsammans är vi varsamma om vår planet och har sparat cirka 2 574 000 kg i minskade CO2 utsläpp, säger Mikael Larsson.

Under de senaste åren har hyresgästernas sätt att använda sina kök förändrats. Man satsar te x. mer på långkok, det bor fler hyresgäster i många lägenheter och fler köksmaskiner används.

- Genom att bevara och förädla robusta kvalitativa material, såsom stommar med träkärnor, och tillföra kvalitativa nya produkter så säkrar vi tillsammans också att köken håller i många år framåt, säger Mikael Larsson och fortsätter:

- Att glada hyresgäster och mätbara miljövinster även är kostnadseffektivt och ofta ger en mycket god direktavkastning gör att bostadsbolagen känner att det vi gör tillsammans är ekonomiskt hållbart.

Vi ser fram emot ett fortsatt hållbart samarbete 2019!