Daria Micanovic, Moditys nya ekonomichef

Modity rekryterar Daria Micanovic som ny ekonomichef

Modity förstärker teamet med Daria Micanovic som tillträder som ny ekonomichef. Med sin kompetens inom controlling och mångårig erfarenhet från energibranschen kommer Daria bidra till Moditys fortsatta utvecklingsarbete och tillväxt.

- Daria Micanovics starka affärssinne och gedigna kompetens inom energibranschen är precis det vi letat efter. Daria har förmågan att utveckla och förenkla både i det stora och det lilla, och lever därmed redan efter Moditys devis om att göra det enkelt för våra kunder. Hennes erfarenhet av att leda förändring kommer på ett utmärkt sätt bidra till Moditys fortsatta tillväxt. Det känns därför väldigt roligt att hon valt att börja arbeta hos oss, säger Anna Eriksmo, Chief Financial Officer på Modity.

Daria, med 10 års erfarenhet inom energibranschen, kommer närmast från E.ON där hon arbetat med olika roller inom redovisning, change management och framför allt controlling. Daria har bred kompetens inom både energicontrolling och affärscontrolling, men har också drivit projekt med fokus på förändring kopplat till arbetssätt, system och processarbete.

- Att arbeta ihop med engagerade och kompetenta medarbetare samtidigt som jag får möjlighet att använda mig av min erfarenhet inom energibranschen var det som lockade. I Modity förenas stort engagemang och närhet till sina kunder med spetskompetens och långsiktighet. Modity har haft en stark utveckling de senaste åren och jag ser framemot att få vara en del av företagets fortsatta tillväxtresa, säger Daria.

För mer information kontakta: Daria Micanovic, 0730 - 79 45 96, daria.micanovic@modity.se

Anna Eriksmo

Chief Financial Officer 0722 - 43 82 49