Modity släpper långtidsprognos - energimarknaden

Modity vill ta med dig på en resa in i framtiden. Vi höjer blicken från dagens spotpris och prognosticerar hur vår råvaruvärld ser ut fram till 2040.

Hur omfattande blir den gröna omställningen? Kommer vind- och solkraft räcka till för att ersätta kolkraften i Tyskland och de resterande kärnkraftsreaktorerna, eller krävs det ny gaseldad kraftproduktion? Vad tror vi om kabelutbyggnaden inom och från Norden; räcker den till för att inte sänka elpriset radikalt med tanke på den planerade vindutbyggnaden? Hur stor prispåverkan får den nya batteritekniken? Kommer dagens höga Co2-pris fortsätta öka eller faktiskt vara det som får priset att gå ned på lång sikt? Hur kommer marknaden för elcertifikat och ursprungsgarantier att se ut?

Dessa frågor och mycket mer kommer att avhandlas under föredraget av Moditys långtidsprognos, den mest omfattande hittills i bolagets historia, där vår samlade analyskompetens presenterar sina kondenserade tankar och vässade argument.

Den 8/11 2018 kl. 15.00 - 16.30 föredrar Moditys analytiker prognos - ett utmärkt tillfälle för dig som arbetar med energifrågor, stora som små.

Plats: Lund

Är du intresserad av att delta? Ta kontakt med Moditys Tord Rixborn.