Modity rekryterar Martin Ahlmalm som ny portföljförvaltare

Modity rekryterar Martin Ahlmalm som ny portföljförvaltare

Modity förstärker teamet inom affärsområde gas genom rekryteringen av Martin Ahlmalm till rollen som Portföljförvaltare. Martin har över 15 års erfarenhet från energibranschen, bland annat som chef inom bränsleanskaffning, analytiker, portföljförvaltare och produktansvarig.

– Martins erfarenhet från energibranschen och spetskompetens inom gasområdet kommer att bidra mycket till Moditys arbete med att fortsätta utveckla erbjudandet gentemot våra kunder. Hans gedigna sakkunskaper, förståelse för gasmarknaden och förmåga att se var dess framtid finns kommer att innebära ett stort tillskott till teamet, säger Anders Johansson, ansvarig för affärsområde gas.

Martins samtliga tidigare tjänster har haft särskild inriktning mot gasområdet, och han kommer närmast från en chefstjänst inom bränsleanskaffning.

– Modity är en plats där jag kan få utväxling för min vilja att utveckla enkla, smarta lösningar för kunderna och verksamheten i stort. På Modity erbjuds jag en utvecklande miljö, och inte minst möjligheten att arbeta med fantastiskt kompetenta medarbetare som alltid har nyfikenheten att ta verksamheten framåt, säger Martin Ahlmalm, ny portföljförvaltare inom affärsområde gas på Modity.

– Bolaget är känt för att vara snabbfotat, med utmärkt förståelse för var marknaderna rör sig. Modity delar min uppfattning om att gasmarknadens framtid finns i biogasen, och jag ser fram emot att hjälpa våra kunder med deras omställning mot ökad hållbarhet, säger Martin.

Modity levererar lönsamma energihandelstjänster för företag där energiaffären har stor betydelse. Genom trygg riskhantering i en föränderlig värld bidrar vi till kundernas framgång och långsiktiga existens. Med spetskompetens, öppenhet och närvaro vid din sida kan du koncentrera dig på kärnverksamheten.

Anders Johansson

Affärsområdeschef Gas