Kreativ identitet till ett kreativt landsbygdsprojekt!

Kreativ identitet till ett kreativt landsbygdsprojekt!

Vi är glada över att få visa er den grafiska profilen och logotypen för projektet Change Creators - som ämnar att stärka innovation, hållbarhet och motståndskraft hos självorganiserade kulturella och kreativa verksamheter på landsbygden.

Då det i Change Creators ingår flera samarbetspartners samt deras intressentverksamheter från olika delar av Europa var det extra viktigt att föra samman och stärka upp projektets roll och personlighet. Logotypen är lekfull och visar på en bredd av former och färger. Tillsammans bildar det en färgrik skara av kunskap, kapacitet och förmågor, precis det vi behöver för att få kulturverksamheter att lyfta på landsbygden - och i förlängningen, projektet Change Creators.

“Letters are a wonderful tool of communication: a convention that needs to be followed in order for us to understand each other. But then again, the frames of this convention can be changed and altered, while still leaving the essence of the communication intact.
This typographic logo represents unconventional usage of shapes and deformed letters which when put together, form a perfectly functional whole that delivers a wanted and understandable message.
Change Creators is a project of different entities coming together in order to create positive changes in the pursuit of countryside development. The logotype shows how atypical conglomerates can work together and create unexpected but coherent new systems, thus embodying the idea of the project.”
Säger Biba SJ

Biba SJ är grafisk formgivare från Dals Långed som fick i uppdrag att formge projektet. Biba har ett lekfullt och roligt uttrycksätt som passar väl med projektet och vad vi försöker uppnå. Vi på Mötesplats Steneby är glada och stolta över det fantastiska arbete hon lagt ner.

“Det blir inte bara tydligare när projekt och verksamheter har en grafisk profil - det gör det roligare att utföra arbetet!” Säger Funny Livdotter, kommunikatör på Mötesplats Steneby

Snart blir projektet med hemsida och just nu är ett frågeformulär publikt för dig som förverkligar kulturell och kreativ verksamhet på landsbygden. Den kan du hitta här.

Kort om projektet:
Change Creators ämnar att stärka innovation, hållbarhet och motståndskraft hos självorganiserade kulturella och kreativa verksamheter på landsbygden. Målet är att främja en miljö där dessa platser kan fortsätta att utvecklas och bidra till den lokala ekonomin och kulturscenen.

Läs mer om projektet här: https://motesplatssteneby.se/projekt/change-creators/

Mie Felth

Koordinator 0721668805