MOHV lanserar unikt partnerupplägg

MOHV lanserar unikt partnerupplägg där mäklaren behåller 75%.

Entreprenörskapsvindarna blåser hårt även i mäklarbranschen. För att möta den växande efterfrågan från mäklarkåren gällande att kunna styra sin egen lön och utveckling lanserar nu Mäklarföretaget MOHV ett branschunikt koncept, ”MOHV Partner 75”, för mäklare som vill ta nästa stora steg i karriären.

Partnerupplägget innebär att man tillhör ett lokalt MOHV-kontor men mäklar via ett eget aktiebolag. Detta skapar möjligheter för mäklarna att erhålla en signifikant större del av den egna omsättningen och därmed i större utsträckning kunna styra sin egen lön och bygga kapital i ett eget bolag. Samtidigt tillhör man en snabbväxande och nytänkande mäklarkedja med gemenskap och utveckling i fokus.

- Efter några år som mäklare vill många ta nästa steg i karriären. Förutom möjligheten att tjäna mer pengar vill man också kunna styra och påverka sin egen ekonomi. Med detta upplägg möjliggör vi den av många mäklare önskade kontrollen över exempelvis lön, pension och firmabil, säger Magnus Miramadi, VD på MOHV.

Att man kallar partnerupplägget för branschunikt har att göra med den juridiska och skattemässiga strukturen som inget annat mäklarföretag erbjuder idag. Mäklaren behåller själv 75% av sin omsättning i sitt egna aktiebolag, därav namnet ”MOHV Partner 75”.

- ”MOHV Partner 75” är en del av den karriärs- och utvecklingstrappa vi på MOHV erbjuder. Tack vare ett genomtänkt, transparent och generöst upplägg attraherar vi den nya generationens mäklare samtidigt som vi värnar om och utvecklar de redan etablerade mäklarna, fortsätter Magnus Miramadi.

- Jag är övertygad om att det mäklarföretag som kan erbjuda mäklarna de bästa förutsättningarna och affärsmässiga villkoren, i kombination med ett attraktivt varumärke, är det som blir den långsiktiga vinnaren, avslutar Magnus Miramadi.

MOHV är ett nytänkande mäklarföretag som grundades med utgångspunkten att ha mäklarens villkor i fokus och har gjort sig kända för att utmana gamla strukturer.