Fullt hus när Ratos VD Arne Karlsson gästar MOLL WENDÉN på Rapidus frukostmöte

Ratos och dess chef Arne Karlsson är en aktör som styr över ett antal jättar i Öresundsregionen. Företag som Scandic, Haglöf och Hilding Anders har passerat genom Ratos händer. I dag finns bland annat Lundabaserade BTJ, industribolaget Lindab i Helsingborg och fönstertillverkaren Inwido i Malmö kvar i portföljen.

Torsdagens Rapidus frukostmöte med Arne Karlsson som gäst och där MOLL WENDÉN stod som värd var fullt till sista plats. Morgonen inleddes med att MOLL WENDÉN avslöjade att det Malmöbaserade företaget Hövding, tillika kund hos byrån, blivit omtalad på Oprah Winfreys blogg, vilket mottogs med applåder. Därefter var det dags för två andra giganter att inta scenen - Rapidus Jan Wifstrand och dagens huvudperson Arne Karlsson.

Under morgonens samtal mellan Jan och Arne avverkades bland annat ämnen som när det är säljläge av Inwido (inte än), Ratos företagskultur, varför han är aktieanalytikernas hackkyckling och Arnes intresse för orientering.

Källa: Bild från Rapidus