Gratis e-bok på bussen

Från den 19 mars till den 13 april får de som busspendlar mellan Malmö och Trelleborg och Falsterbonäset en gratis e-bok från Molnfritt förlag. E-boken kan resenärerna ladda ned direkt till sin smartphone eller surfplatta.

Syftet med kampanjen är att få fler människor att uppleva att pendling inte måste innebära stress och bilköer, utan istället kan vara en lugn stund på bussen med en bok. På Söderslätt står just arbetspendlingen för en stor del av resandet och därför får just dessa kunder ta del av erbjudandet.

- Att vi väljer att bjuda på en bok till just dem som åker kollektivtrafik beror på att det finns många beröringspunkter med vår filosofi kring e-böcker. Det är miljövänligt, enkelt och bidrar till ett hållbart samhälle, säger Anna Tinglöf, grundare och marknadschef på Molnfritt Förlag.

Sigfrid Lindhe är medgrundare till Molnfritt Förlag och har skrivit boken Patriarkerna, som är den bok som resenärerna bjuds på under kampanjperioden. Boken handlar om en släktfejd över tre generationer, och många av miljöerna känner vi igen från då- och nutida Malmö, Lund och Falsterbo.

- För mig som är både författare och förläggare känns det väldigt bra att kunna bjuda på en bok, säger Sigfrid Lindhe. Jag hoppas att många fler kommer att upptäcka fördelarna med att läsa e-böcker. Det är smidigare att ha med sig än pappersböcker, bättre för miljön och oftast billigare.

Erbjudandet sträcker sig från 19 mars till 13 april och information om hur man laddar ned boken får resenärerna på bussen.

Molnfritt Förlag är ett e-boksförlag som tänker nytt. Företaget arbetar för att göra Sverige bättre genom att få fler människor att läsa och fler människor att skriva, och ser teknik som en möjlighet, inte ett hot. Mer information på www.molnfritt.com.

Kontakt: anna.tinglof@molnfritt.com

• Litteratur

• busspendling
  • pendling i skåne
  • pendling
  • falsterbo
  • trelleborg
  • malmö
  • skåne
  • buss 146
  • buss 150
  • buss 100
  • buss
  • förlag
  • böcker
  • e-bok

Molnfritt Förlag bildades hösten 2013. Den 1 januari 2014 gick hela verksamheten för Sigge.eu Publishing in i det  nystartade företaget. Skälet till ombildningen var att verksamheten var redo att ta nästa steg och detta gjordes bäst  genom att ta in ytterligare en partner i ägande och ledning. Förlaget ger endast ut e-böcker. Vi är övertygade om att  detta är det bästa för alla i längden - för miljön, för lägre pris och bättre bekvämighet för läsarna och för författarnas villkor.  Vi har distribution till svenska butiker samt ett par amerikanska.

Vi är ett förlag som vill förändra bokbranschen. Vår filosofi är att förlaget utför en tjänst åt både författaren och läsaren.   I författarens intresse ligger att så många läsare som möjligt får ta del av verket och att få goda avtalsvillkor. I läsarens  intresse ligger att boken går att köpa till ett rimligt pris och med bekväm tillgänglighet. Detta möter vi genom väl utvecklad  teknik, minimal administration och stor respekt för dem vi arbetar med.

Molnfritt Förlag är den sista pusselbiten i bokvärlden. Tillsammans förändrar vi läsandet!