Per Andersson och Dixie Comedy Cabaret gästspelar i november!

På begäran gör Per Andersson ett exklusivt gästspel med publik- och kritikersuccén Dixie Comedy Cabaret på Lisebergsteatern i Göteborg i november.

Sedan sista spelkvällen av Dixie Comedy Cabaret i maj i år, har mängder om förfrågningar inkommit. Nu har beslut tagits att göra ett gästspel med föreställningen fyra kvällar i november - den 22/11, 23/11, 29/11 samt 30/11 – på Lisebergsteatern.

Hjärnan bakom föreställningen är Göteborgskomikern Per Andersson. Per ligger bakom både texter och den mesta av musiken och det är ingen överdrift att säga att han verkligen har tagit ut svängarna rejält.

Dixie Comedy Cabaret består av en samling skruvade sketcher som levereras i rasande tempo och varvas med nykomponerad dixiemusik med nyskrivna texter. Det bjuds på alltifrån virtuell modevisning, Robert Redford och Spindelmannen som sjunger kuplett till bloopers och oförberedd dans. I pressens recensioner gjordes kopplingar till både Monty Python och Povel Ramel.

Producenten Janne Andersson kommenterar höstens gästspel av Dixie Comedy Cabaret:
- Jag har aldrig tidigare varit med om att få så mycket förfrågningar om en föreställning efter den har slutat spela. Det verkar finnas ett enormt sug efter den här typen av yngre och nyskapande humor och nu vill vi möta efterfrågan med att spela föreställningen igen under ett par kvällar i november, säger Janne Andersson.

Ensemblen på scen består precis som tidigare av Per Andersson, Robin Stegmar och Tobias Lundqvist och dixiebandet Mobile Mama Jazz Band. Christoffer Bendixen regisserar och 2Entertain producerar. Efter föreställningen fortsätter upplevelsen i foajén, där det blir barhäng med livebandet Fröken Signe, som tolkar musiken från föreställningen.

Biljetterna till gästspelet av Dixie Comedy Cabaret släpps tisdagen den 18 oktober
kl. 09.00.

För mer information kontakta:
Producent: Janne Andersson, 2Entertain, 0705-51 70 30 eller janne.andersson@2entertain.com
Presskontakt: Annika Johnsén, 2Entertain, 0733-646535 eller annika.johnsen@2entertain.com

Pressbilder för fri publicering: www.2entertain.com/press

• per andersson
  • lisebergsteatern

2Entertain initierar, producerar, marknadsför och säljer underhållning med hög kvalité till en bred publik på olika mötesplatser. Visionen är ständig utveckling av show & business. 2Entertain är delägare i Osloteatern Chat Noir, Stockholmsteatrarna Oscarsteatern, Intiman och China Teatern samt driver Lisebergsteatern i Göteborg och Vallarnas friluftsteater i Falkenberg. 2Entertain med kontor i Stockholm, Göteborg Oslo och Falkenberg är via koncernbolaget 2E Group listat på First North med Remium som Certified Adviser.