Robert Wells åker på CLOSE UP TOUR med tre man över hela Sverige:

2Entertain producerar nu i samarbete med RIR Events en ny uppsättning med Robert Wells gjord och anpassad för mindre arenor med plats för 400 - 800 personer. En ordentlig kontrast mot arenor som Ullevi, Royal Albert Hall med flera.

Runt sig har han tre av sina närmaste musiker som han jobbat med i över 20 år. Det blir en Robert Wells i full frihet som tillsammans med bandet bestående av Lasse Risberg, Michael Nilsson och Roine Johansson tillåter sig mängder av improvisation och musikalisk lekfullhet.

- Jag sätter självklart pianot i centrum och bjuder på en stor dos Boogie inspirerad av Charlie Norman men det blir också klassiska improvisationer i Victor Borges anda. Det blir både egna stycken och Chopin i en personlig blandning under den drygt två och en halv timma långa konserten, berättar en mycket inspirerad Robert Wells som fortsätter:

- Det här är en "back to the roots-turné", lite av ett musikaliskt andningshål för oss. Vi var senast ute på en liknande turné 1990 och kom i somras att snacka om det igen efter en Rhapsody-kväll. Inspirationen tog snabbt fart och vi brinner alla för att komma ut och möta publiken igen på samma sätt som vi gjorde på den tiden.

Den nya showen har fått namnet "Robert Wells CLOSE-UP TOUR" och har premiär den 5 mars på Falkenbergs Stadsteater. Valet av premiärplats känns extra lämplig med tanke på att det i veckan blev klart att han kommer representera Falkenberg i TV4:s succéprogram "Körslaget" under vintern. Efter premiären blir det en fem veckor lång turné med konserter på 20 mindre och intimare teatrar och konsertscener Sverige runt.

- Jag kommer att åka till mängder av städer där vi tidigare inte kunnat ge de större konserterna. Det blir spelningar i alltifrån Sollefteå och Vara till Härnösand, Trollhättan och Säffle. Jag gjorde helt nyligen ett test med spelningar i Folkets Hus i Arboga, Hallstahammar och Enköping. Det var fantastiskt kul och vi fick ett enormt gensvar från publiken. Vi hade satt en ram för konserten men spelade utan en given låtlista. På samma sätt blir det på turnén i vår.

- Namnet på konserten har jag lånat från magikernas värld och skälet är att jag vill bjuda på ett nära och avspänt möte med publiken. De kommer helt enkelt bli en fingerfärdig konsert, säger Robert Wells och medproducenten Janne Andersson på 2Entertain håller med och avslutar:

- Gillar man Robert Wells kan jag lova en omväxlande underhållning av högsta klass.

För ytterligare kommentarer kontakta Robert Wells på

robert@wellsmusic.se alt. tel. 0707-301111 eller Janne Andersson på 2Entertain på janne.andersson@2entertain.com

eller tel 0771-170 000.

3-april Örebro, Konserthus

4-april Falun, Stadsteatern

Fria pressbilder: www.2entertain.com

2Entertain initierar, producerar, marknadsför och säljer kvalitativ underhållning för en bred publik. I koncernen ingår svenska Hansen Conference & Event. 2Entertain är delägare i Osloteatern Chat Noir samt Stockholmsteatrarna Oscarsteatern och China Teatern. 2Entertain med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Falkenberg är listat på First North med Remium som Certified Adviser.