Vd Göran Grell lämnar nöjesproducenten 2Entertain (publ)

Vd Göran Grell lämnar nöjesproducenten 2Entertain publ) efter fyra framgångsrika år – tar plats i bolagets styrelse. Nöjesproducenten 2Entertains vd Göran Grell har informerat styrelsen att han slutar som vd och övergår i egen verksamhet. Göran Grell, som vid årsstämman den 2 maj tog en plats i bolagets styrelse, sitter kvar som vd till dess man hittat en ersättare. 2Entertain är noterat på Nya Marknaden och gjorde förra året en rekordvinst på 18,2 Mkr (4,9). – Göran Grell har gjort ett fantastiskt arbete och 2Entertain har haft en mycket positiv utveckling under hans ledning de senaste åren. Det faktum att Göran stannar kvar tills vi hittat en ersättare ger oss den tid som behövs för att hitta en perfekt vd för 2Entertain, som har en mycket spännande tid framöver, säger Håkan Meyer, styrelseordförande. Göran Grell kommer att fortsätta sitt engagemang i 2Entertain även efter att en ny vd tillträtt. – 2Entertain är ett mycket intressant företag, som jag även i framtiden vill vara engagerat i och följa på nära håll. Tack vare ett oerhört professionellt arbete av alla inom 2Entertain under lång tid är företaget idag stabilt och har stor potential. Mina snart fyra år som vd har varit oerhört givande och från min plats i styrelsen hoppas jag kunna bidra med positiva saker även i framtiden, säger Göran Grell. Göran Grell kommer att ägna sig åt egen verksamhet, främst inom resebranschen där han varit verksam tidigare, senast som vd för Sveriges största resebyråkedja, Resia. – Vi hade gärna sett att Göran stannat kvar längre på vd-posten, men samtidigt förstår vi hans beslut. Nu gäller det för oss i styrelsen att omvandla denna händelse till en möjlighet. Arbetet med att rekrytera en ny vd är i full gång, säger Håkan Meyer. För ytterligare information kontakta: Håkan Meyer, styrelseordförande 2Entertain, tfn 0707-49 99 90 Göran Grell, vd 2Entertain AB (publ), tfn 0771-17 00 00 eller 0706-35 81 07 www.2entertain.com 2Entertains kärnverksamhet är att på ett lönsamt sätt initiera, producera, marknadsföra och sälja kvalitativ underhållning till en bred publik på olika mötesplatser. Verksamheten bedrivs i Sverige och Norge med visionen att underhålla och beröra i en ledande position i Skandinavien. Verksamheten drivs i två dotterbolag, 2Entertain Sverige AB, som driver alla svenska projekt och 2Entertain Norge AS, som driver projekten i Norge. Koncernen äger en tredjedel i Osloteatern Chat Noir och hälften av Oscarsteatern i Stockholm. 2Entertain har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Falkenberg. Bolaget omsatte 213 MSEK under 2005, redovisade en vinst på 18,2 MSEK, och har sitt säte i Falkenberg. Bolaget är idag noterat på Nya Marknaden. 2Entertainaktien är Sveriges roligaste aktie att äga – både show och business!