Monyx rekryterar Daniel Dinef

Monyx utökar och stärker förvaltningsteamet inom tillväxtmarknader genom att rekrytera den meriterade fondförvaltaren Daniel Dinef. Han har en framgångsrik karriär som förvaltare sedan 1997. Han kommer närmast från en anställning som Senior Portfolio Manager på Ålandsbanken.

- Vi är mycket glada att Daniel Dinef ansluter till Monyx. Hans spetskompetens och erfarenhet från förvaltning inom bland annat tillväxtmarknader kommer att vara till stor nytta för oss och våra kunder, säger Mikael Kadri, CIO och vice VD på Monyx.

Daniel Dinef, 49 år, har haft tidigare befattningar som Senior Portfolio Manager på Ålandsbanken, fondförvaltare på Swedbank Robur och som Managing Partner och grundare på EME Partners.

- Monyx är ett seriöst, stabilt och spännande bolag som dessutom expanderar och har fokus på allokering. Jag ser fram emot att vara med och bidra till Monyx fortsatta tillväxt för kunderna och bolaget, säger Daniel Dinef.

För mer information kontakta:
Mikael Kadri
CIO och vice VD
E-post: mikael.kadri@monyx.se
Mobil: 073-072 85 20

Daniel Dinef

Ylva Klingvall

Monyx Financial Group AB är ett svenskt värdepappersbolag med säte i Stockholm och med verksamhet även i Umeå och Sveg. Monyx är ett helägt dotterbolag till det danska bolaget NewCap Holding A/S, som är noterat på NASDAQ OMX Köpenhamn. Monyx erbjuder sina kunder aktiv förvaltning av fonder, pensioner och fondförsäkringar samt konkurrenskraftiga försäkringspaket. Gemensamt drivs vi av att utveckla våra tjänster och produkter för att erbjuda ett helhetsgrepp kring våra kunders sparande. Monyx Financial Group AB har ca 100 medarbetare, ca 200 000 kunder och förvaltar ca 27 miljarder. www.monyx.se