Monyx rekryterar Mikael Björn till ny COO

Monyx förstärker organisationen genom att rekrytera Mikael Björn till tjänsten som Chief Operating Officer (COO). Mikael Björn kommer närmast från SEB och han har gedigen kunskap och erfarenhet från bank och fondbranschen.

– Mikaels breda kunskap och erfarenhetsnivå inom värdepappersmarknaden blir en stor tillgång för oss. Hans uppdrag är att hjälpa Monyx i utvecklingen att bli en integrerad aktör på den svenska sparmarknaden, där rådgivning och kapitalförvaltning är i fokus, säger Johan Wagman, VD.

Mikael har verkat inom finansmarknaden i drygt 20 år och kommer närmast från SEB där han har arbetat i åtta år som Global Head of Equities Operations. Mikael har även haft ledande befattningar inom Kaupthing Bank AB.

– Det känns spännande, stimulerande och utmanande att börja på Monyx. Jag ser fram emot att vara en del av teamet och fortsätta den resa man startat mot att bli det självklara valet inom kapitalförvaltning, förmedlad rådgivning och försäkring, säger Mikael Björn.

För mer information kontakta:

Johan Wagman
E-post: johan.wagman@monyx.se

Mikael Björn
Chief Operating Officer
E-post: mikael.bjorn@monyx.se

Ylva Klingvall

Monyx Financial Group AB är ett svenskt värdepappersbolag med säte i Stockholm och med verksamhet även i Umeå och Sveg. Monyx är ett helägt dotterbolag till det danska bolaget NewCap Holding A/S, som är noterat på NASDAQ OMX Köpenhamn. Monyx vision är att vara det självklara valet inom kapitalförvaltning, förmedlad rådgivning och försäkring. Vi erbjuder våra kunder förvaltning av fonder, pensioner och fondförsäkringar samt konkurrenskraftiga försäkringspaket. Monyx Financial Group AB har ca 80 medarbetare, ca 200 000 kunder och förvaltar ca 30 miljarder. www.monyx.se