Birgit Bidder aktuell med skivdebut och releasekonsert på Södra Bar

Med ett otroligt händelserikt år i ryggen debuterar Birgit Bidder med sitt efterlängtade album "The Life Home" den 30 mars. Släppet firas med en releasekonsert på Södra Bar den 4 april.

Konserten blir Birgit Bidders första egna Stockholmsspelning på ett år sedan förra vårens hyllade förbandsspelningar till Joel Alme och Tobias Fröberg. Sedan dess har Birgit Bidder fogat samman konstant turnerande som keyboardist till artister som Veronica Maggio, Oskar Linnros och Erik Hassle med sina egna drömmar och sitt artisteri.

Singlarna ”The Life Home och ”Parking Lot Paradise” har fått mycket uppmärksamhet och roterat flitigt på radio. Den 21 februari släpptes den tredje singeln ”Coming Down" och den 30 mars kommer den efterlängtade fullängdaren "The Life Home", producerad av Jari Haapalainen, på egna bolaget Kerstin Records, distribuerat av EMI Music Sweden.

Ordet om hennes unika röst och romantiska epos har spridit sig snabbt. Birgit Bidder blev månadens artist i P3 Lab, har uppmärksammats i bland annat PSL, tidningar och musikbloggar i Sverige och Storbritannien och gjort liveradiospelningar på P3 Live Session och P4 Stockholm. Hennes egenregisserade musikvideo till "Parking Lot Paradise" har snurrat på ZTV och Yahoo Music UK's Indie Rock- och Coffee Housestationer och hon medverkar också i Ison & Filles ”Ikväll är vi kungar”.

Nu är det äntligen dags för Birgit Bidder att ställa sig på scen. Måndagen den 4 april spelar hon på Södra Bar, senast i huset som förband till Deportees, nu som strålande debutant.

Varmt välkomna!

• coming down
  • södra bar
  • debutalbum
  • albumaktuell
  • birgit bidder

Moore To Be bygger personliga varumärken. Både för artister och events. Med rejäl erfarenhet från underhållningsbranschen - och framgångsrika samarbeten med ikoner som Aerosmith, Erik Hassle, Ricky Martin, Slash, Meja och Stephen Simmonds - brinner vi idag lite extra för att lansera nya talanger.

Ett arbete som bygger på lika delar mediastrategi, promotion och artistcoaching. Plus naturligtvis, en rejäl dos personligt engagemang.

Moore To Be är idag tre personer, med olika erfarenheter och kunskaper från underhållningsbranschen. Du hittar oss på Skeppsbron 44 i Gamla Stan. Välkommen in www.mooretobe.com