Kleerup släpper nytt album 6 mars

Musikgeniet Andreas Kleerup är tillbaka med albumet ”2” den 6 mars, där soundet andas mer ”Kleerup” än någonsin. I samband med releasen åker han dessutom ut på turné.

På nya albumet blandar han material som legat på hyllan i över 10 år med nyskrivna låtar och nya samarbeten som Yumi Zouma, Freddie Wadling, Ana Diaz för att nämna några. Han har även, på ett par spår, samarbetat med andra producenter så som Mr Tophat (Robyn) och Joacim Persson (Lady Gaga, John Legend) som fångat upp Kleerups kreativa ådra. Fokus har legat på att skriva musik som ger lyssnarna och honom själv glädje i livet.

Det var 12 år sedan debutalbumet ”Kleerup” med gäster som bl.a. Titiyo, Lykke Li slog igenom och låten ”With Every Heartbeat” med Robyn toppade Englandslistorna.

Sedan 2016 har Kleerup kämpat med att komma tillbaka till en normal vardag efter att han bokstavligen dött hela två gånger. Idag är Kleerup gladare, lugnare och piggare och redo för att släppa mer musik. Han lovar även att det inte kommer ta tolv år innan nästa album kommer.

”Denna platta är en mix av första soloskivan, Me and My Army skivan, Recaptureplattan, film/teatermusik samt remixer jag gjort sedan sist det begav sig. Sånglektioner och gitarrövandet har gett resultat! Låten ”TRU” t ex är faktiskt en syntgitarr som spelar arpeggiot den bygger på. Även syntsolot i ”I Need Love” är en gitarr omvandlad till synt.”

Under hösten och vintern har Kleerup släppt tre singlar med AlunaGeorge, Rebecca & Fiona samt Ana Diaz som tillsammans streamat över 1 miljon gånger.

I mars beger han sig ut för att spela live i Malmö, Göteborg och den 21 mars intar han Debaser Strands stora scen i Stockholm. Nu med en större produktion och där man kan förvänta sig höra både nya låtar samt hans största hits.

Albumet ”2” släpps idag den 6 mars genom skivbolaget U OK?

Lyssna här

Info om Kleerup: Instagram, Facebook, Spotify