Sveriges mest efterfrågade TV serie släpps på DVD! Första delen av Skilda Världar finns i butik 23 mars.

Skilda Världar var det den första dramaserien som sändes fem dagar i veckan. Serien blev snabbt en succé och ett år efter premiären, september 1997, gick Skilda Världar om programmet Rapport i SVT i tittare. I genomsnitt hade serien 1,3 miljoner tittare varje dag och idag är serien en av Sveriges mest efterfrågade på DVD. I år, den 23 mars, släpps äntligen ’Volym 1’ i butik.

Skilda Världar handlar om tvillingparet Sandra och Daniel som förälskar sig i varandra, omedvetna om att de är syskon. Genom åren har berättelsen utkristalliserat sig till flera handlingar som alla på ett eller andra sätt knyter an till varandra. Från 1996 har seriens tittare fått följa familjerna Toivonen, Bovallius och Strandberg.

I serien medverkar bl.a. skådespelarna Bengt Dahlquist, Lina Pleijel, Tuva Novotny, Cajsa-Lisa Ejemyr, Claudia Galli, Nina Gunke, Lars-Erik Berenett, Sascha Zackarias, Jessica Zandén, Matti Berenett och Hampus Björck.

Efter tre framgångsrika år tog serien ytterligare ett steg framåt och med starten den 15 september 1999 sändes Skilda Världar en gång i veckan i 45 mintersavsnitt.  Det sista avsnittet av Skilda Världar sändes den 1 maj 2002 kl 20.00.

Den 23 mars släpps ’volym 1’ av Skilda Världar som innehåller de första 45 avsnitten.

• skilda världar på dvd
  • skilda världar

Moore To Be AB är experter på att lansera nya talanger och har över 17 års erfarenhet inom underhållningsbranschen. Vi är under expandering och  är i dagsläget två heltidsanställda och en person på väg in. Vi sitter i lokaler på Skeppsbron 44 i Gamla Stan.

Moore To Be erbjuder promotion, aristcoachnig och mediaträning och har samarbetat med bland annat Stephen Simmonds, Erik Hassle, Magnus Carlsson och Hoffmaestro för att nämna några  av våra kunder. Moore To Be bygger och stärker personliga varumärken.

För mer information och referenser se www.mooretobe.com