Mustaschkniven slår rekord- 340 000 kronor till cancerforskningen

Mustaschkniven med den blå mustaschen på har slagit rekord. Resultatet blev över 340 000 kronor till Prostatacancerförbundet. Ett stort engagemang bland alla Morakniv-användare har lett till ett fantastiskt bidrag som har skickats till Prostatacancerförbundet.

Under november har Morakniv fokuserat på kampen mot prostatacancer. En specialdesignad kniv, med en blå mustasch på fodralet har tagits fram. 5 kronor per såld mustaschkniv har sedan gått till Prostatacancerförbundet.

Resultatet är nu summerat och samtliga 68 000 knivar är slutsålda- Morakniv har därmed kunnat överlämna 340 000 kronor till forskningen mot prostatacancer. En otrolig ökning med hela 260 000 kronor mot förra årets bidrag på 80 000 kronor.

”Jag vill verkligen tacka alla våra kunder som med så stort engagemang har hjälpt oss att stödja Prostatacancerförbundet genom att köpa en Mustaschkniv. Förra årets kampanj var så lyckad att vi i år beslutade oss för att satsa ännu mer och jag är oerhört glad att kunna säga att vi har lyckats med råge”, säger Pia Frick-Larsson, Sales Director Skandinavien.

• morakniv

Morakniv – Made in Mora Sweden since 1891

Vår fabrik ligger fortfarande i Mora, precis som den gjorde för 125 år sedan. Här tillverkas alla knivar i en blandning av hantverkskunnande och modern teknik. Sedan 1891 har de helsvenska knivarna från Mora varit mycket uppskattade världen överför sin höga kvalité och funktion. Finns inom 6 olika segment, alltifrån professionella yrkesfolk till fritidsanvändare. 70 % av våra knivar går på export. Från fabriken i Mora skickar vi svenska knivar till fler än 60 länder världen över. Omsätter idag ca 170 miljoner och har 135 stycken anställda.

Morakniv i sociala medier

Facebook | Instagram | YouTube