Det är roligt att jobba på Moreco

Produktsäljare till Moreco

Moreco har sedan 2006 varit en del av den cirkulära ekonomin och ett av de ledande företagen i IT-branschen inom livscykelhantering och återbruk. Inom vårt ecosystem ryms finansieringstjänster, asset management hantering och returlogistiklösningar där återanvändning spelar en avgörande roll i vår affärsmodell.

Din vardag kommer att bestå av massor med kundkommunikation, via telefon, Skype och email, där du till stor del bearbetar nya prospekts och bygger upp din egen kundstock. Du kommer också att erbjuda befintliga kunder vår rekonditionerade IT-utrustning, förhandla om och ta avslut på affärer. Rollen erbjuder även bra variation så när du behöver paus från allt säljande kommer du också få jobba med inköp. Som produktsäljare blir du med tiden expert på priser, du lär dig vad olika produkter har för värde och med denna kunskap kommer du ta hand om en del av inköpen.

Är du junior i rollen som säljare? Perfekt, då kan vi lära dig allt du behöver för att bli framgångsrik, allt som krävs är din vilja att lyckas. Hos oss får du en egen mentor som hjälper dig i vardagen samt några befintliga kunder som gärna vill handla av dig direkt.

Är du senior i rollen som säljare? Du kanske redan arbetar i branschen? Perfekt, då kan du lära oss allt du lärt dig genom åren, vi är ivriga på att lära oss mer! Är du också en teambyggare? då kan du få chansen att bygga ditt eget säljteam.

Vi har redan kunder i 42 länder och allt du behöver för att hitta dina nya kunder finner du i vårt fantastiska CRM verktyg, det är bara att öppna datorn och ta upp telefonen och börja bygga relationer.

Vi ser det som en fördel om du är teknikintresserad då det är stor variation på produkterna som vi återmarknadsför, från konsument-, och arbetsplatsprodukter till datacenterutrustning.

Hos Moreco får du:

• Världen som arbetsplats
  • Stor frihet under ansvar
  • Möjlighet att utvecklas mot en ledande roll
  • Kontor i Åkersberga & på Östermalm
  • Fast lön + bonus
  • Tjänstepension & friskvård

Din profil

• Du är kreativ och målinriktad, att göra affärer ger dig en kick.
  • Du är ansvarstagande, social, och engagerad.
  • Du är en prestigelös lagspelare som gärna hjälper till.
  • Du strävar efter att utvecklas och lära dig mer.
  • Du talar både svenska och engelska (gärna ytterligare ett språk, men inget krav)
För mer information och för att söka tjänsten kontakta Andreas Backlund, VD. andreas.backlund@moreco.se | +46 70 611 11 58

• Datasäkerhet

• exportsäljare
  • säljjobb
  • produktsäljare
  • rekrytering

Moreco grundades 2006 och är idag störst i Sverige på återtag av servrar och lagringsutrustning. Vi tillhandahåller produkter och tjänster för en optimerad livscykelshantering av IT-infrastruktur som stöder en cirkulär ekonomi. Leveransen inkluderar lösningar för finansiering av infrastruktur, försäljning av reservdelar och produkter som gått ur produktion hos tillverkarna samt returlogistik av avyttrad infrastruktur med tillhörande säkerhetstjänster såsom dataradering, destruktion, återbruk och återvinning. Moreco är en av endast tre certifierade guldpartner i Sverige för dataradering till det globala marknadsledande säkerhetsföretaget Blancco. Vår affärsmodell bygger på samarbete med tillverkare, distributörer och återförsäljare. Sedan starten har Moreco hanterat nästan 1 miljon enheter och sålt begagnad IT-utrustning för mer än 150 miljoner kronor.

Magnus Winterman

Presskontakt Säljchef +46 (0) 8 588 859 56