G-Star Raw förvärar 17 mono-brand butiker

G-Star Raw förvärar 17 mono-brand butiker

Morris Law har biträtt G-Star RAW vid förvärv av 17 befintliga så kallade mono-brand butiker för G-Star RAW i Sverige från sin franchisetagare Global Retail Sweden.

Varumärket G-Star grundades i Amsterdam 1989 och har idag mer än 6 500 försäljningsställen i 63 länder, varav 350 är så kallade mono-brand butiker. G-Star kom först till Sverige 1998 och sedan dess har varumärket byggt en stark relation till svenska konsumenter sedan öppnandet av deras första mono-brand butik 2008. I och med detta förvärv tar G-Star ytterligare ett steg framåt på den svenska marknaden. Genom detta arbete ökar G-Star sitt fokus på sina egna butiker för att omvandla organisationen till en mer direkt detaljhandelsorganisation.

Morris Laws team bestod huvudsakligen av Caroline Ygge som ansvarig partner/advokat (IP/Kommersiella avtal), Olof Myhrman partner/advokat (M&A), Hampus Wikerstål (M&A), Niclas Lindblad (IP/Kommersiella avtal) och advokat Johanna Elvander Juhlin (M&A).

Global Retail Sweden AB representerades av Advokatfirman Delphi med ett team bestående av Sverker Bonde som ansvarig partner/advokat och advokat Hannah Gröndal (M&A).