Odalen säljer två projektfastigheter till Rikshem

Odalen säljer två projektfastigheter till Rikshem

Morris Law har agerat legal rådgivare till Odalen Fastigheter, byggherre och projektutvecklare av samhällsfastigheter, i samband med försäljningen av två projektfastigheter i Upplands-Bro och Staffanstorp till Rikshem.

Försäljningen innefattar två vårdboenden som utvecklats av Odalen Fastigheter och totalt har 152 nya vårdlägenheter skapats. Humana Omsorg har tecknat 15-åriga hyresavtal för fastigheterna. Samhällsfastigheterna i Staffanstorp och Upplands-Bro kommun omfattar totalt cirka 10 250 kvm.

Odalen Fastigheter är ett långsiktigt fastighetsutvecklingsbolag med affärsidé att i tidiga skeden med kommuner och samarbetspartners skapa trivsamma och kvalitativa boendemiljöer. Odalen utvecklar främst äldreboenden, men även i förekommande fall bostäder och andra samhällsfastigheter, och har som vision att alltid ligga i framkant vad gäller kvalitet, välbefinnande och teknisk utveckling.

Morris Laws projektgrupp har framförallt bestått av Nimrod Badur och Malin Grüneberger.

Taggar

Morris Law är en advokatbyrå med ambitionen att modernisera upplevelsen av kvalificerad affärsjuridik. Gemensamt för alla som börjat på Morris är en vilja att utmana och förändra branschen och en sådan utveckling gynnar både våra kunder och våra medarbetare.

Morris Law är en fullservicebyrå och har idag 70 medarbetare med kontor i Göteborg och Stockholm.

Julia Edman

Presskontakt Content & Social Media Manager +46 738 20 73 68