Foto: Åke E:son Lindman

​Modernaste advokatbyrån firar fem år med nytt Stockholmskontor

Morris Law fortsätter att växa och utvecklas. Inte minst i huvudstaden. Från att ha varit en Göteborgsbyrå med Stockholmsnärvaro tar man nu steget till att ta in fler partners och storsatsar på ett fullskaligt kontor, inrett av arkitekterna Bornstein Lyckefors i samma anda som det prisade Göteborgskontoret. Torsdag 7 mars är det inflyttningsfest, samtidigt som byrån firar att den fyller fem år.

Runt ett köksbord i Göteborg föddes 2014 idéen om en ny sorts advokatbyrå och den 1 mars samma år blev det verklighet. Fem år senare har byrån inte bara vuxit till drygt 60 medarbetare - den har också blivit utsedd till landets modernaste och mest hållbara advokatbyrå.

Det är dock först nu som man känt sig mogna att satsa för fullt och i dagarna invigs alltså det nya kontoret - 750 kvadratmeter på Norrlandsgatan 15. Här arbetar just nu lite över 20 personer, men planerna är offensiva och man hoppas snart bli betydligt fler.

- Redan i höst hoppas vi ha vuxit till drygt 25 personer, säger styrelseordförande Olof Myhrman, men poängterar samtidigt att Morris Law är ett idé- och kulturdrivet företag och att det är viktigare att hitta medarbetare som delar visionen om att på riktigt förändra affärsjuridiken än att fylla tomma stolar.

- Det är tydligt att vi gör mycket rätt eftersom intresset både från branschkollegor, studenter och kunder är väldigt stort - inte minst i Stockholm där branschen verkligen är i förändring, avslutar han.

Förstärkning inom fastighet, bank & finans samt arbetsrätt
I februari anslöt en mycket stark kvintett i form av Carl-Fredrik Hedenström från Magnusson samt Nimrod Badur, Björn Bjuggren, Elin Jansson och Kevin St.Hill, från Osborne Clarke till vårt Stockholmskontor. I och med dessa rekryteringar stärker Morris sin kompetens ytterligare inom såväl bank & finans som inom fastighetssektorn och arbetsrätt. Nimrod, Björn och Carl-Fredrik går dessutom in som partners i byrån.

Prisbelönt byrå ritar åt prisbelönt byrå
Arkitekterna på Bornstein Lyckefors har haft en liknande resa som Morris och uppmärksammats mycket på senare år, nu senast för Polestars ikoniska byggnad i Göteborg.

- För tre år sedan inredde de vårt Göteborgskontor och lyckades gestalta Morris själ på ett fantastiskt sätt, berättar VD Martin Taranger.

- Det var inte för inte vi blev nominerade till ”landets snyggaste kontor” häromåret. För oss var det en självklarhet att vårt nya Stockholmskontor skulle gå i samma stil. Vi tycker Bornstein Lyckefors har lyckats igen och är grymt stolta över att äntligen få visa upp kontoret, avslutar en märkbart nöjd VD.