Mount Designs mellanmodell för 55 muggar

Everest lyfter kaffemuggarna till skön inredningsdesign

Everest är både en lekfull och stilig inredningsdetalj och riktigt funktionell i cafeterian på kontoret.

Tanken bakom produkten är att den ska ersätta eller komplettera traditionella lådor och skåp. Det blir nämligen lätt överfullt i pentryt på ett kontor där 60 personer vistas samtidigt.

Everest sparar plats och är praktisk. Muggarna åker direkt ur diskmaskinen, upp på väggen och torkar på minuter.

Produkten tillverkas i tre storlekar för 12, 55 och 199 muggar. Materialet är MDF, vattenbeständig HDF, furu och plywood. Everest kan beställas i valfri NCS-kulör och lackas i flera lager för lång hållbarhet och tålighet mot väta.

Patrick Karlsson är designern bakom Everest. Han har 25 års erfarenhet av inredning av hotell, restauranger och kontor. Första Everest-exemplaret för 199 muggar byggde Patrick själv för att göra kaffeserveringen på konferenshotellet Såstaholm lite snabbare och smidigare.

"När 100 personer ska fika på 20 minuter uppstår lätt trängsel, det köas för mugg, kaffe och tilltugg. Att vi separerat muggarna och har lyft upp dem på väggen mitt emot kaffeserveringen är en liten åtgärd men snabbar på och det fungerar utmärkt. Det är också kul att en detalj som en muggdispenser får gästernas uppmärksamhet och väcker beundran" berättar Patrick.

Mount Design producerar innovativ inredning för hotell, restaurang och kontorsmiljö. Alla produkter är svensk design med högsta finish och tillverkas i Tibro.

Everest  levereras i en specialdesignad skumkassett för att undvika onödiga flakmeter på pall i transporten och säkerställer att de kommer fram oskadda. Bra för kunden, för miljön och för oss.

Mount Design ställer ut på Stockholm Furniture & Light Fair 4-8 februari i monter A18:29

För frågor och beställningar ring Mount Design på tel 08-120 577 50 eller maila på hello@mountdesign.se

Ulrik Clemens von Döbeln

Presskontakt Partner & VD 0705114570