Movehome lanserar klassisk villa

Movehome gör det enkelt och roligt att bygga hus. Nu lanserar den nytänkande hustillverkaren ännu en husmodell.

– MOVE #205 är en klassisk 1,5-plansvilla som med sin takkupa lyfter exteriören och ger ljus och rymd invändigt, säger designchefen Jessica Nilsson.

Movehome möter människor på det sätt som allt fler förväntar sig i dag – det digitala. Nyckeln till varumärkets framgångar är verktyget Bygg online som gör att alla människor kan vara med och skapa sitt hus genom att forma det på webben och få pris direkt.

– Den nya husmodellen har vi tagit fram som svar på konkreta önskemål från våra kunder. De har idéerna om hur de vill bo och leva, vi har de smarta lösningarna och tar ansvaret för att förverkliga dem, säger Jessica Nilsson.

MOVE #205 är en klassisk 1,5-plansvilla, med en vacker takkupa som lyfter exteriören och ger ljus och rymd invändigt. Huset har en boarea på 163 kvadratmeter och i den generösa entrén flödar ljuset ner från takfönstret genom öppningen i bjälklaget. Ett steg längre in välkomnar köket som övergår i matplats och vardagrum. En lite högre halvvägg skärmar av diskberget i köket när man umgås under middagen eller i soffan. Föräldrarnas sovdel finns på entréplanet och en våning upp de övriga tre sovrummen. Där finns även allrummet och flera klädkammare för familjens alla saker.

– Huskroppens raka form gör att det passar på många tomter antingen med långsida eller gavel mot gatan och med putsad fasad, spröjs och tegelrött tak förs lätt tankarna till den skånska slätten, säger Jessica Nilsson.