Jennifer gillar att träna på nya ställen och upptäck nya miljöer.

5 träningstips inför semestern!

Vi gillar rörelse! Vår VD Jennifer förespråkar rörelse och ser fördelarna hur rörelse hänger ihop med hur vi mår. Men hur håller vi igång under sommarsemestern när boken och hängmattan lockar?

Här kommer Jennifers 5 bästa tips för att hålla igång under semestern!

• Sänk ambitionsnivån. En promenad längs stranden är väl så bra som ett intensivt pass på gymmet. Gör det du tycker om och som passar dig och sommarens planer. Men gör något! Rör dig!
  • Träna utomhus. Frisk luft, natur och solenergi gör träningen mycket lättare och roligare. och att träna i sommarregn är faktiskt också friskt och härligt. Spar inomhuspassen till de mörka vintermånaderna 😊 Träna gärna på nya ställen och upptäck nya miljöer.
  • Träna tillsammans. Hitta på något med vänner eller familj. Boka gärna in det, så blir det av. Våga testa nya saker. Föräldrarna springer, barnen cyklar. Brännboll med släkten. Styrketräning i trädgården eller på stranden – med bara egna kroppen som redskap. Cirkelträning. Padel behöver jag kanske inte ens tipsa om…
  • Starta dagen med träning. Det ger gott humör hela dagen och du blir helt flexibel om någon vän undrar om du vill följa med på en utflykt eller en spontanmiddag.
  • Ta på dig träningskläder direkt på morgonen. Då blir träningen av, eftersom det känns så snopet att ta av dem utan att ha tränat något. Dessutom är de flesta träningskläder otroligt sköna att mysa runt i!

Presskontakt VD & Koncernchef Movement Group +46 (0)703-20 12 12

Inget vanligt säljbolag!