Clippers goda och hållbara teer tar mer plats på Axfood och nu även Coop!

Movement inledde i juni förra året ett samarbete med Ecotone (tidigare Wessanen) med varumärket Clipper i portföljen. Sedan dess har Brand Manager Maria Hoffsten och KAM Marie-Louise Larsson tillsammans med Clipper lagt ner ett stort arbete på att analysera marknadstrender, konsumentinsikter och Nielsendata. Därefter byggde de upp ett starkt case utifrån analyserna som presenterades i början av året för de centrala kunderna. Efter vidare dialog valde Axfood att ta in Clippers teer i sitt sortiment och fyra artiklar tog plats på både Hemköp och Willys. Efter en bra start har nu Axfood valt att utöka sortimentet med ytterligare två artiklar till vecka 33 och nu tar även Coop in fem artiklar i sitt sortiment. Teerna är ekologiska, helt utan tillsatser och med noga utvalda ingredienser. Clipper är världens största Fairtrade te-varumärke och har köpt Fairtrade te i över 27 år och genom detta stöttat lantbrukare och deras familjer. Sedan 2019 är företaget även B-corp certifierat vilket visar på deras engagemang och arbete för en mer hållbar värld. Tillsammans med Movements rikstäckande säljkår får Clippers produkterökad synlighet och tillgänglighet i butikerna.

Maria Hoffsten, Brand Manager: ”Clippers teer sticker ut i tehyllan, både genom sin utsida med den färgglada förpackningen men framför allt insidan med ekologiska och välsmakande teer. Varje millimeter är genomtänkt; ekologiska ingredienser, tepåsen är oblekt och fri från plast, till och med snöret är ekologiskt. Varje teblandning är noga utvald och innehållet är välbalanserat för bästa smakupplevelse. I höst har vi flera spännande aktiviteter planerade för Clipper i flera kanaler, så jag ser redan nu fram emot hösten!”

Marie-Louise Larsson, KAM säger: "Genom täta dialoger med vår samarbetspartner och kedjorna så har vi kommit fram till ett genomtänkt sortiment som täcker in de populäraste och godaste smakerna".

• Livsmedel

• te