Frida Magnusson ser fram emot en fortsatt resa med Ritter

Ritter Sports unika chokladkakor tar plats hos Coop, Bergendahls och nu även ICA

I februari gjorde Ritter Sport comeback i Sverige med sitt breda utbud av chokladkakor. V.7 lanserades 10 unika smakkombinationer hos Bergendahls. Deras färgglada chokladupplevelser lanserades därefter hos Coop v.19 och från och med v.36 tar Ritter även plats i konfektyrhyllorna hos ICA. Nu breddas möjligheten för alla chokladfantaster att hitta sin unika Ritter-favorit.

Ritters smakkombinationer består av 100 gram premiumchoklad som tillverkas av certifierad hållbar kakao som Ritter själva anskaffar. Sortimentet består idag av två koncept; Nut Selection och Colorful Variety, där syftet är att göra det enkelt för konsumenten att hitta sin speciella Ritter-favorit. I Nut Selection ingår Whole hazelnut, Dark Whole Hazelnut, Cashew samt Honey Salted Almonds och Colorful Variety erbjuder smakkombinationer som Strawberry Yoghurt, Alpin Milk Chocolate, Marzipan, Praline, Peppermint samt Rum Raisin Hazelnut. Ritter Sport arbetar väldigt aktivt med hållbarhet, läs mer här.

Movements Frida Magnusson, Brand Manager för Ritter; ”Har man sett Ritter i butik så vet man att ”All is good” är en del av vår kommunikation för varumärket, riktigt fin choklad som har tillverkats med få och väl utvalda naturliga ingredienser. En av mina favoriter är Whole Hazelnut som likt de andra nötvarianterna innehåller hela nötter i stället för exempelvis nötkross, vilket gör chokladen extra god. Vi ser fram emot att ta ytterligare marknadsandelar genom starka kampanj-och marknadsplaner samt vår drivna säljkår”.

Presskontakt VD & Koncernchef Movement Group +46 (0)703-20 12 12