Ny Smakhjälte efterlyses av Ella's Kitchen

Förra året togs vinsten hem av förskolekocken Riccie Sjöberg. I höst söker Ella´s Kitchen en ny person som gör det där lilla extra för de allra minstas matupplevelser.

Tävlingen Årets Smakhjälte är tillbaka.

Liksom ifjol handlar Årets Smakhjälte om att rikta fokus på de vardagshjältar som på ett eller annat sätt brinner för små foodisars smaklökar och matupplevelser – och sprider sann matglädje.

Förra året strömmade det in nomineringar och finalen avgjordes mellan två förskolekockar och en mamma som kämpade med sin sons födoämnesallergier.

– Det var väldigt fint att se att det fanns så många vuxna som verkligen går in för att göra starten på de minstas smakresa så bra som möjligt – precis som vi, säger Jenny Waldelius, marknadschef på Ella´s Kitchen Sverige och fortsätter:

– Det ska bli väldigt spännande och framför allt inspirerande att se vilken matglädje vi hittar den här gången.

Fram till den 4 oktober kan allmänheten precis som ifjol nominera sina smakhjältar på ellaskitchen.se. Bland dessa väljs tre finalister ut och vinnaren, som röstas fram på Ella´s Kitchens Facebook, får återigen skänka 10 000 kronor till valfri organisation som gör gott för barn.

Förra årets vinnare, Riccie Sjöberg, skänkte sin vinstsumma till hjälporganisationen Love and Hope.

– För mig spelar det ingen roll om jag jobbar i köket på en fin restaurang eller som nu, i köket på en förskola. Jag vill alltid laga den bästa maten utifrån förutsättningarna som ges, sa Riccie Sjöberg efter vinsten.

För mer information om tävlingen Årets Smakhjälte, besök ellaskitchen.se/smakhjalte eller kontakta Jenny Waldelius, jenny.waldelius@movementgroup.se, 070-300 53 71.

• smakhjälte
  • mat för barn