Spendrups satsar tillsammans med Movement på att komma närmare sina kunder!

Från och med 1:a augusti inleder Spendrups och Movement ett samarbete på den svenska dagligvaruhandeln. Uppdraget omfattar fältbearbetning av butiker inom servicehandeln och vissa små dagligvaruformat. Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Redan 1897 grundades bryggeriet i Grängesberg och drivs idag av den femte generationen i familjen Spendrup. Produktionen finns i Sverige i Hällefors, Visby och i Grängesberg. Genom Movements nya säljkår SVH & Nära 2 kommer Spendrups att nå ut till fler mindre butiker runt om i Sverige och blir mer lättillgänglig och synlig för kunden.

”Vi på Spendrups är glada att få komma igång och jobba ihop med Movement för att våra kunder inom främst servicehandeln ska få de verktyg som de behöver i form av expertis och service för att lyckas med sin dryckesförsäljning. Vi har stora välkända varumärken som konsumenterna älskar och vi är övertygade om att vi tillsammans med Movement kan ta stora kliv på marknaden. Vi på Spendrups drivs av en innovationshunger som tar oss framåt och det tillsammans med en partner som kan marknaden och kunderna kan bara bli bra!” Säger Sakarias Ashnagar, Senior Affärsområdeschef på Spendrups.

Jennifer Friman, VD Movement ser fram emot samarbetet: ”Att få jobba med det svenska familjebryggeriet Spendrups känns otroligt roligt. Spendrups står för kvalitet, stark passion – och nytänkande. Det var exempelvis så Loka Crush med alla friska smaker föddes, i deras eget utvecklingsbryggeri. Spendrups brinner för allt som har med genuina dryckesupplevelser att göra – och Movement brinner för försäljning och att utveckla fina varumärken i butik. En perfekt match. Movement kommer att ansvara för Spendrups arbete inom Servicehandeln och de små dagligvaruformaten, och främst med de fina varumärkena Loka, Loka Crush, Trocadero och Norrlands Guld. Vi ser verkligen fram emot att arbeta tillsammans med Spendrups.”

Spendrups Bryggeri AB
Sakarias Ashnagar