Julens spelnyhet

En helt ny genre bland sällskapsspel har utvecklats i Sverige, "rörelsespel", där kroppen används istället för att deltagarna sitter still i soffan! I spelet "Together Fling" utmanas spelaren på uppdrag som aktiverar både kropp & hjärna och bygger på den forskning som finns inom området. Spelet ger ett värdefullt och lustfyllt budskap som har förutsättning att bli den givna julklappen.

Together Fling är ett intelligent och aktivt spel för hela familjen som förhöjer stämningen genom skratt och samvaro.

Innehåll:

• 100 symbolkort i fyra kategorier
  • block + 2 pennor
  • dragband
  • taggboll
  • snurra
  • timglas

Kategorier: koppla hjärnhalvorna, balans, koordination och minne, kreativitet

2-6 spelare eller spela i lag, Speltid: 30 min, Ålder: från 7 år till vuxen, Rek pris: 349:-

Vinnaren För att vinna bör du vara både kroppssmart och hjärnsmart, och den som är duktig på balans, koordination och att använda både logik och kreativitet har en klar fördel i Together Fling. Det är inte helt ovanligt att barnen vinner över vuxna!

Spelidé: Spelet som aktiverar kropp & hjärna är ett underhållande familjespel som utvecklar vårt sätt att tänka! Hela tjocka släkten utmanas på roliga och knasiga uppdrag med hjälp av symboler, där du bl.a. ritar olika symboler med höger och vänster hand samtidigt, balansuppdrag med taggbollen, minnesträning med dragband och skapa rörelser till en roll. Med ett snabbt spelsätt och lättolkade bilder leker du på ett intelligent sätt att koppla tanke till rörelse.  Vinner gör den som klarar tio uppdrag! Fling innehåller tre olika spelnivåer så att spelaren dels kan spela med handikapp eller utmana sig själv till en högre nivå. Fling är internationellt med sina symbolkort och regler på åtta språk

Kontaktperson: Britta Terling 0708-130383 / 031-258880

www.movement.just.nu

________________________________________________________________

MOVEMENT AB utvecklar kropp & hjärna genom kreativa metoder. Under de tre senaste åren har företaget lanserat fyra nya sällskapsspel där spel används som metod för att utveckla människor både mentalt och fysiskt. Med fördel används underhållning och lekfullhet i både produkter men också i de workshops och föreläsningar som MOVEMENT AB erbjuder. Utveckling sker ju bäst genom lek!

______________________________________________________

• aktiv livsstil