Together Fling-spelet som aktiverar kropp & hjärna,nu på Åland

Together Fling - spelet som aktiverar kropp & hjärna,

finns nu även på Åland!

Företaget MOVEMENT AB har nu vänt sig utanför Sveriges gränser och spelet Together Fling finns nu även i Mariehamn på Åland, hos Lisco bok & pappershandel. Det här är ett led i att lansera symbolspelet Fling utanför Sverige för framtida export, eftersom Fling är unikt även internationellt, med att använda forskningsbaserade rörelser som aktiverar såväl hjärnan som kroppen.

Together Fling är paketerat som ett humoristiskt sällskapsspel som vänder sig till hela familjen. I sitt eget vardagsrum utmanas deltagarna på kluriga och roliga uppdrag där olika intelligenser sätts på prov. Together Fling bygger främst på kroppslig intelligens som omfattar allt från koordination och balans till att med hjälp av rörelser koppla ihop hjärnhalvorna.

Redan Leonardo da Vinci såg nyttan av att använda både höger och vänster sida i rörelser och Paul och Gail Dennison forskade kring ämnet i USA och utvecklade Braingym på -70-talet. Inspiration av detta och mycket mer finns i Together Fling som bl.a. har ett uppdrag där deltagaren ska rita speciella symboler med höger hand, samtidigt som vänster hand ritar en annan symbol. Väldigt klurigt och utmanande där nervtrådarna mellan hjärnhalvorna aktiveras, oavsett hur spelresultatet blir.

Symbolspelet innehåller även uppdrag med koordination, balans och rörelseminne som höjer deltagarens intelligens och förmåga men är inte att betrakta som ett träningsspel. Syftet är att utveckla människor med hjälp av rörelser medan kondition och styrka får tränas separat. Kroppslig intelligens är en förmåga som är ganska okänd och de flesta vet inte om att man med hjälp av att stärka den här intelligensen kan få både stärkt förmåga till flexibilitet och kreativiteten men även skärpt fokus eftersom det handlar om att använda hela potentialen i hjärnan där den kreativa och logiska sidan förenas.

En av orsakerna till att Finland visar intresse kan vara att Finlands hälsoministerie har efterfrågat Together som produkt i sitt folkhälsoarbete. Det unika med Together-spelen är att de utvecklar människor under tiden som spelet pågår och ger både förbättrad kroppsuppfattning men även utveckling av hjärnfunktionen vilket innebär en hjälp till människors förändringsarbete.

Kontaktperson: Britta Terling 0708-130383

Mail info@2gether.se