Draping Black - Hälsinglands mörkaste mode-event

Draping Black - Hälsinglands mörkaste mode-event

Skulls & Bones Artwork bjuder in till Hälsinglands mörkaste mode-event Draping Black + the CONJUNCTION party.

Skulls & Bones Artwork har korsat två världar, där en high fashion Mode Designer från trendiga Milano möter en skallhäxa från de mörka mystiska skogarna i Hälsingland!

Något magiskt händer - ett unikt samarbete som resulterar i det mörkaste, största och mest kreativa high fashion mode-eventet i Hälsingland:

Draping Black - Light embarks for an encounter with the dark - 23-27 Juli 2012
Nu kommer nämligen "fashion & bridal wear" designern San G ( Sanjiv Sahai Srivastava) från Milano till Hälsingland. San G har designat kreationer för välrenommerade namn såsom Valentino, Malhas, Crivelli, La Sposa! Nu kommer han till Hälsingland och skapar kreationer inspirerade av mystiken kring Skulls & Bones Artwork och skallhäxan.

San G kommer inte bara till Hälsingland för att inspireras till att skapa själv, han kommer även hit för att inspirera dig och för att lära ut konsten i drapering och kostymsömnad! Därmed bjuder Skull & Bones Artwork in till kurs och festligheter:

23-26 Juli 2012 - Advanced Draping and Costume Making course
Personlig handledning i  drapering och sömnad av San G. Under kursens gång erbjuder även konstnärinnorna Grace Zanotto & Petra Shara Stoor inspiration och kreativ input till kursdeltagarna. 3,5 dagars kurs + CONJUNCTION party. Endast 30 platser. Kunskaper inom sömnad rekommenderas, dock inget måste. Kursen är öppen för alla och hålls i Jättendal, Hälsingland. 6900 Sek/Person. (Inklusive tyger från Italien och Sverige för att skapa en mörk kreation+ CONJUNCTION fest)

27 juli 2012 - The CONJUNCTION party
Då kursen kommit till vägs ände, inträder The CONJUNCTION - där San G och hans studenters kreationer visar upp sina kreationer på en catwalk och detta förenas med öppnandet av Skulls & Bones Artwork Gallery där Petra Shara Stoors inbjuder till vernissage med skallkonst.

Kvällen avslutas med mörka toner av Djs, live musik, eldkonstnärer mm. 250 VIP biljetter. 250 SEK/person. Festen hålls i Jättendal, Hälsingland.

Samarbete
I detta skede undrar kanske någon hur detta samarbete föddes mellan San G & Skallhäxan? Allt har sin början i att Skulls & Bones Artwork åkte till Milano i Maj 2012 för att ställa ut skallkonst i en internationell konsttävling vid namn "Who Art You". Det gick mycket bra för oss och vi fick Stoor uppmärksamhet.

Det ena ledde till det andra och goda kontakter knöts. Kontakter som ledde oss till Draping Black och samarbetet med San G.

San G inspirerades av Skulls & Bones Artwork, och det väcktes en lust i honom att skapa något mörkare och magiskt  i Skulls & Bones anda. Han ville komma till Hälsingland för att få inspiration, skapa och uppleva vår värld på plats. Därav kommer han således nu till oss för att skapa vackra mörka kreationer, men han vill även dela med sig till oss av sin kunskap i konsten av drapering och sömnad.

San G säger: " I want to share my knowledge and teach people the beautiful art of draping and how to create magic using fabrics. I want this handcraft of draping to live on."

Intresserad av biljetter till kurs och fest, anmäl dig genom följande:
På Facebook: https://www.facebook.com/skullsandbonesartwork/app_190322544333196
Mejla på: shara@skullartistry.com