InCoax får miljonorder från Norge

InCoax får miljonorder från Norge

InCoax Networks, ledande leverantör av innovativa accesslösningar för snabbt bredband över befintliga koaxialnät, har fått en order från en av Norges ledande hotell-kedjor. InCoax ska leverera sin IP over Coax access-lösning till 38 hotell med totalt cirka 5400 rum. Leveranserna har påbörjades och ska avslutas under våren.

Dagens hotellgäster vill vara uppkopplade och hotellen vill kunna använda IP-tjänster för exempelvis information, strömmade tjänster som Spotify och Netflix samt annan underhållning. Det förutsätter Internet-anslutning i hotellrummet. Traditionella WiFi-nät installerade i korridorer räcker inte till för att ge en stabil anslutning.

Nya kablar är dyrt och besvärligt att installera och kostnaden för att bygga datanät till varje rum har hittills varit ett hinder för att införa rumsbaserade IP- lösningar inom hotellbranschen. Det är bättre att utnyttja befintlig infrastruktur och alla hotell har redan koaxialkabel-nät. InCoax IPoC-teknologi utnyttjar dessa för att ge Internet-anslutningar i varje rum.

InCoax-plattformen ger möjlighet till kostnadseffektiv leverans av IP-tjänster till rummen. Den består av Coax Link Manager, Coax Link Controller och Coax Access Modem. Plattformen är dessutom framtidssäker genom sin flexibla, skalbara och robusta utformning. InCoax RoomWiFi ger dessutom bättre stöd för handhållna enheter, som mobiltelefoner och surfplattor.

– Vi har utformat vår lösning för att uppfylla behoven för alla storlekar på hotell när de ska förses med nya interaktiva IP-tjänster för att tillgodose gästens behov av att alltid kunna vara uppkopplad, säger Helge Tiainen, produktchef för InCoax Networks.

InCoax teknologi är redan installerad i en rad hotell, i Sverige och utomlands, och används även inom havsbaserade bostadsplattformar.

För mer information:

InCoax Networks Europe AB

Helge Tiainen

helge@incoax.com

Mobil: +46 (0)733-523075

About InCoax Networks Europe AB

InCoax Networks AB is engineering the future of home access networking and provides next-generation 100+ Mbps products and software technologies to the world's leading telecom and broadband service providers. Since the company is a worldwide pioneer in the MoCA-access area, many telecommunication and broadband operators around Europe already uses its innovative solutions for high-speed broadband access.

The company’s technology uses existing in-building coaxial cables at frequencies above 862 MHz, thus transforming the way in which telecom and broadband operators can deliver high-speed Internet and high-definition (HD) IPTV to the entire home.

The InCoax Head Office is located in Sweden and the company is driven by Sweden’s long tradition in the telecom industry.

For more information, visit InCoax at www.incoax.com