Movexumbolag vinnare av SKAPAs pris framtidens entreprenör

Movexumbolag vinnare av SKAPAs pris framtidens entreprenör

TechUp vinnare av SKAPAs pris framtidens entreprenör och vinner därmed en check på 75 000 SEK.

Priset framtidens entreprenör har delats ut sedan 2011 och syftet med priset är att uppmuntra kreativitet och nyskapande.

TechUp har framtidens lösning på dagens signalfel i tågtrafiken och de började sin resa i Movexum under hösten 2014. TechUp var då ett av fyra bolag som gick Movexums första upplaga av den populära BoostChamber som är Movexums förinkubatorprocess där man arbetar med att marknadsverifiera entreprenörenas affärskoncept. Idag befinner sig TechUp i Movexums ordinarie inkubatorverksamhet och under processfasen Business Lab.

Vi på Movexum vill gratulera TechUp och vi tycker det är väldigt roligt att få stötta engagerade entreprenörer i deras tillväxtresa som de har framför sig och naturligtvis är det kul att detta uppmärksammas på nationell nivå.

För mer information kontakta:

Viktor Prim, TechUp

Ivar Renngård, Movexum

Movexum AB är Gävleborgs Lean Startup Inkubator - en kreativ utvecklingsmiljö för tillväxtföretag.

Movexumerbjuder en effektiv process för att ta din innovation från idé till marknad. Genom att ge tillgång till kompetens, kontakter och kapital via professionellt stöd och effektiv företagsutveckling är Movexum med och skapar nya tillväxtbolag i Gävleborg.

Movexum skall på ett konkret och effektivt sätt skapa affärsutveckling och stödja uppkomsten av nya idéer/bolag från samhälle, näringsliv, högskola och offentlig sektor.

Movexum antar entreprenörer och innovatörer som verkar i Gävleborg och har affärsidéer med tillväxtpotential och en innovativ höjd. Här gäller business – inte byråkrati.