Den svenska spelkonsolen Oriboo lanseras

Under flera år har utvecklingen pågått, och äntligen är Oriboo här. Ett svenskt världsunikt koncept där själva spelkonsolen utgörs av en liten storögd varelse, med egen personlighet.

"Tanken är att fylla behovet av ett spel som fysiskt aktiverar användaren, får honom och henne att röra sig och till och med dansa (se videolänk). Vi har hållit vårt koncept litet och istället fyllt det med kärlek och känsla. Att döma av intresset av både marknaden som helhet och vår produkt har vi stora förhoppningar om att vara med om en liten revolution inom spelindustrin"
Jin Moen, grundare av Movinto Fun och skapare av Oriboo

Bakom Oriboo står det Åre-baserade företaget Movinto Fun. All design och utveckling har gjorts av bolaget i samarbete med Sveriges ledande experter inom formgivning, robotik, interaktionsdesign och spelutveckling.

Utvecklingen av både hård- och mjukvara är mycket ovanlig och komplicerad och skiljer därmed Oriboo från nästan alla andra produkter på den svenska spelmarknaden. Inledningsvis kommer Oriboo att säljas via hemsidan www.oriboo.com för att under hösten dyka upp i utvalda butiker.

Vill du veta mer?
Vill du göra en intervju med Jin? Testa en Oriboo? Kontakta gärna:

Sandra Jonsson Event-/ Marknadsansvarig Movinto Fun AB
Mobil +46-73 642 52 33
E-mail sandra.jonsson@movintofun.com

• Dans

• #oriboo
  • #spelprodukt
  • #lansering
  • #innovation
  • #rörelse
  • #dans
  • entreprenör
  • #robot

Movinto Fun sätter världen i rörelse genom att skapa innovativa produkter som får människor att röra på sig och ha kul. Oriboo är bolagets första produkt och ett världsunikt koncept - en bärbar spelprodukt fyllt med kärlek och känsla. Produkten lanseras på den svenska marknaden i augusti 2012.

Sandra Jonsson

Presskontakt PR, event och marknadsansvarig +46-736 42 52 33