PRESSINBJUDAN Hälsoval Stockholm - ett grönt vårdval

PRESSINBJUDAN Hälsoval Stockholm - ett grönt vårdval

När: Onsdag 19/11 kl. 10-10.30
Var: Hermans vegetariska café, Fjällgatan 23
Deltagare: Raymond Wigg (mp) oppositionslandstingsråd, Lena-Maj Anding (mp) gruppledare och Inger Hallqvist-Lindvall, politisk sekreterare.

Miljöpartiet i Stockholms län presenterar Hälsoval Stockholm - ett grönt vårdval som kan revolutionera landstinget. En vård som räknar hälsoekonomiskt och främjar hälsosam livsstil, jämlikhet och modern rehabilitering kommer göra stockholmarna friskare - och minska kostnaderna för vård och läkemedel.

Miljöpartiet vill i sin landstingsbudget satsa 317 miljoner kronor mer på hälsovård än de borgerliga partierna, lyfta in nya kompetenser och vidareutbilda personalen.

- Vården ska bli bättre på att upptäcka, förebygga och behandla alla former av beroenden. Vi vill att människor ska få mer hjälp att förändra sin livsstil för att må bättre - både fysiskt och psykiskt. Med Hälsoval Stockholm har vi skapat en modell för hur det ska gå till, säger Raymond Wigg, Miljöpartiets oppositionslandstingsråd i Stockholm.

Hjärtligt välkommen!

Elisabeth Richter, pressekreterare landstingskansliet