Henrik "Z:a" Zetterberg klar för MPC Stjärngolf

HENRIK ”Z:A” ZETTERBERG KLAR FÖR MPC STJÄRNGOLF

Torsdagen den 25 augusti är det återigen dags för företags- och kändisgolfen MPC Stjärngolf som arrangeras för andra året i rad i Göteborg. En av profilerna som kommer att delta är NHL Stjärnan Henrik ”Z:a” Zetterberg.

Evenemangsbolaget MPC AB har arrangerat MPC Stjärngolf i åtta år med Stockholm som spelort. Nytt för förra året var att man utökade med Göteborg och i år har man även utökat med Örnsköldsvik där man har Peter ”Foppa” Forsberg som samarbetspartner. MPC Stjärngolf har därmed blivit en tour som avslutas med spel i Göteborg där man återigen är på högklassiga Hills GC och evenemanget avslutas med bankett på Fiskekrogen.

MPC Stjärngolf
Evenemanget är en företagstävling där varje företag har ett team i form av en fyrboll och till varje team tillsätts en känd profil. Evenemanget ska ge möjligheter till företag att knyta nätverk och detta genom en högklassig golftävling tillsammans med kända profiler. Vinnande team från varje ort gör upp om en internationell final i Miami South Beach. Målet är att utöka med en ort i Skåneregionen till nästa år och sen en officiell internationell final i Miami South Beach.

Kända profiler
I evenemanget deltar ett flertal starka profiler vilket gör att man får just nytta med nöje och företagarna får en unik upplevelse. En av de profiler som är klara för spel är hockeyproffsen Henrik ”Z:a” Zetterberg vilket är högst önskvärd profil för evenemanget.

- Ja, vi har haft äran av att få Z:a som deltagare tidigare och det är den optimala profilen med hög status, mycket social och även god golfare. Vi är mycket stolta över att han återigen deltar vilket också är ett bra betyg för evenemanget i sin helhet eftersom Henrik inte deltar i många officiella event utanför hockeyn, säger Marcus Palmqvist, CEO Partner, MPC AB.

Tävlingen som spelas över 18 hål i så kallade fyrbollar. Lagtävlingen har högsta prioritet och det är också teamen som lyfts fram extra vid kvällens prisutdelning.

Många nya partners till evenemanget i år där några exempel är Swedbank, Carlsberg, Elite Hotels, Autoropa, Breitling, Vitamin Well, WoodsWardrobe, Memira m.fl.

Evenemanget startar med check in från kl. 10.00 – 11.30 på Hills GC och 12.00 startar tävlingen i form av kanonstart, fem timmar är tävlingen beräknad att ta och efter tävlingen blir det after golf som följs upp med bankett och prisutdelning på Fiskekrogen.

För vidare information om MPC Stjärngolf besök www.stjarngolf.se eller kontakta Marcus Palmqvist på marcus.palmqvist@mpcab.se alternativt telefon 08 – 452 22 32

• arrangörer
  • mpc stjärngolf
  • stjärngolf
  • golf

Förutom MPC Stjärngolf arbetar MPC AB även med evenemangstjänster som kick-off:s, konferenser och kundmöten. MPC:s affärsidé går ut på, att med hjälp av stil och klass, ta fram innovativa helhetslösningar i linje med kundens förutsättningar och mål.

Mer information se www.mpcab.se

Marcus Palmqvist