Starka Profiler till MPC Stjärngolf på Bro Hof Slott

PRESSMEDDELANDE 2018-06-26

STARKA PROFILER TILL MPC STJÄRNGOLF I STOCKHOLM

Torsdagen den 28 juni avgörs företags- och kändisgolfen MPC Stjärngolf i Stockholm med Bro Hof Slott Golf Club som tävlingsbana. Det är ett profilstarkt startfält med bland annat Steffo Törnqvist, Niklas Strömstedt, Karin Frick, Ernst Billgren, Henrik Norlén, Johan Edfors, Erik Segerstedt, Anette Norberg, Challe Berglund, Karl Ljung med flera.

Sverige-tour med Europafinal
Företags- och kändisgolfen MPC Stjärngolf har arrangerats i femtonde år där Stockholm var premiär ort. Genom åren har evenemanget ständigt utvecklas och är nu mera en landstäckande Sverige-tour. Vinnarna från varje ort går vidare till en Europafinal i Marbella som ingår i Marbella Business Weekend där även MPC Stjärntennis ingår. Vinnarna där går vidare till slutfinal i USA med Miami som spelort.

• -Allt startade i Stockholm för femton år sedan och årets upplag känns extra roligt då vi är åter på Sveriges exklusivast och bästa golfanläggning samt bankett hos högklassiga Operaterrassen. Vi har därmed bästa grunderna för den inramning vi önskar kombinerat med stark målgrupp av företagare och profiler, säger Marcus Palmquist, CEO Partner MPC AB.

Starka profiler
Till varje företagsteam tillsätts en känd profil från idrott-, nöjes- eller näringslivet. Detta gör att evenemanget får den stjärnstatus namnet utlovar.

- Mycket tacksamma för det fina sätt som profilerna ställer upp där vi har flertal som är med vid flera av våra spelorter, säger Marcus

Torsdagen den 28 juni är det dags för deltävling nummer tre där Stockholm är spelort och tävlingen avgörs på Sveriges bästa golfbana Bro Hof Slott Golf Club. Några av de profiler vi kommer se delta är Steffo Törnqvist, Karin Frick, Niklas Strömstedt, Magnus Muhrén, Ernst Billgren, Henrik Norlén, Johan Edfors, Erik Segerstedt, Andreas Johnson, Anton Körberg, Rasmus ”Raz” Lindvall, Anette Norberg, Challe Berglund, Karl Ljung, Mikael Tellkvist, Leif Ahrle, Björn Becksmo, Viktor Åkerblom med flera.

Evenemanget avslutas med bankett och After Party hos Café Opera.

För ytterligare information om MPC Stjärngolf se evenemangshemsidan www.stjarngolf

.se

Marcus Palmqvist